Ben ik depressief door wat ik heb meegemaakt?

ik heb een vraagje.
ik heb al veel meegemaakt en mn vrienden denken dat ik depressief ben.
Mn ouders zijn een paar jaar geleden gescheiden met veel ruzie.
mn zussen hebben pdd-nos
Ik zie het leven niet meer zitten.
Denk vaak dat het leven beter af als ik er niet meer ben.
Heb veel schuldgevoelens over veel dingen.
Ik slaap snachts meestal maar 4 uurtjes omdat ik zoveel over dingen pieker.
Ik heb vitamine D te kort(weet niet of het er iets mee te maken heeft maar stond ergens..)

Wat denken jullie?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Ga naar de huisarts, laat je doorverwijzen naar een psycholoog
Wij kunnen dit niet beantwoorden
Amadea
11 jaar geleden
Misschien helpt een slaapmiddel al om hier overheen te stappen. Je hebt chronisch slaaptekort, logisch dat je niet goed kunt functioneren. Moet je zien hoe je opknapt als je een tijd normaal elke nacht acht uur slaap krijgt!

Het beste antwoord

Om te beginnen wat info voor je over wat een depressie is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Depressie_(klinisch)

Of jij depressief bent is door ons, leken op GV, niet vast te stellen.
Ook niet als deskundige op GV trouwens, want daarvoor heb je 1 op 1 contact in real life voor nodig met iemand, die ervoor heeft geleerd.
Dus ik raad je aan om contact op te nemen met je huisarts. Hij/zij zal met je praten en kijken wat voor jou op dit moment nodig is en in overleg met jou.
Als je het leven niet meer ziet zitten, dan lijkt het mij dringend noodzakelijk om dit op korte termijn te doen. Er zijn namelijk heel veel mogelijkheden voor hulp bij een depressie, dus hoe eerder je hulp aanvaardt, hoe eerder jij je beter zult gaan voelen.

Vitamine D tekort kan inderdaad wel wat problemen geven, zoals Crea al uitgebreid heeft verteld, maar is bij mijn weten geen oorzaak van een depressie. Je schreef zelf al, dat er in je leven problemen zijn (geweest) en die jou dwarszitten.
Die dienen aangepakt te worden en hulp daarbij van mensen, die weten waar ze het over hebben, lijkt me zeer wenselijk. En zoals al gezegd: hoe sneller hoe beter!!
Dat ben je namelijk meer dan waard.
Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk, goed antwoord, las het net op mijn mail en vind dit ook zeker een plus waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor het antwoord!
ga morgen naar dokter dus ben benieuwd wat ze zegt!

Andere antwoorden (2)

Als je het leven niet meer ziet zitten ben je inderdaad depressief. Vraag om hulp bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo kort door de bocht is depressiviteit niet vast te stellen.
Vitamine D is belangrijk voor het menselijk lichaam. Het maakt botten sterker en heeft een positief effect op het humeur. Veel mensen hebben echter te kampen met een vitamine d-tekort. Ze eten te weinig voedingsmiddelen met deze vitamine en komen te weinig in contact met zonlicht. Vitamine D kan namelijk niet alleen ingenomen worden, het kan ook in het lichaam worden aangemaakt onder invloed van zonlicht. Een tekort aan vitamine D kan de botten verzwakken. Ook kan het leiden tot een neerslachtige stemming. Dat kan wel mede de oorzaak van je klachten zijn. Verder heb je vele negatieve ervaringen, wat ook niet bevorderend is voor je geestelijke gezondheid en dan nog slaapgebrek, allemaal dingen die mee werken aan depressieve stemmingen. Ga eens naar je huisarts en laat deze je adviseren en indien je dat nog niet gedaan hebt, bloed af laten nemen om je vitamine D te controleren. Een vitamine D aanvulling kan je klachten verminderen, maar zal ze niet helemaal wegnemen, je hebt hulp nodig en dat vinden begint bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus!