Krijgen mensen allemaal dezelfde hallucinaties, als ze een bepaalde drug gebruiken?

Kan je hallucinaties hebben (je ziet geometrische vormen), als gevolg van een bepaalde drug, die andere gebruikers ook zien?
En welke drug is dit dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Nee, mensen krijgen niet dezelfde hallucinaties.
Een hallucinatie is een zintuiglijke beleving die niet overeenkomt met wat er in werkelijkheid gebeurt. Anders gezegd: een hallucinatie is een waarneming waarbij de prikkel uit de buitenwereld ontbreekt. Er kunnen dingen gehoord, gezien, gevoeld of geroken worden die niet in in de buitenwereld voorkomen.

Dat gebeurt in de hersenen.
En hersenen zijn van ieder mens verschillend.

En informatie over drugs gaan we hier niet geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer goede laatste opmerking
Nee, dit is bij iedereen verschillend. Zowel als in vorm, heftigheid en sowieso is het bij de ene in mindere/meerdere mate aanwezig dan bij de ander die precies hetzelfde heeft gebruikt.
Daarnaast zorgen de meeste drugs ervoor dat de emotie die op moment van gebruiken aanwezig is (of op de achtergrond speelt, bijv. verdriet) door de drug uitvergroot kunnen worden.