Het ontbreekt mij aan daadkracht om na 16u nog kleine huishoudelijke taken te doen, hoe kan ik dat veranderen?

Als huisvrouw ontbreekt me daadkracht

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een leuke site met écht handige tips.
Abonneer je op de nieuwsbrief die is altijd nuttig met leuke oplossingen.
http://www.stofzuigerzen.nl/
Rieneke1
11 jaar geleden
daar heb ik ook last van.
ik doe wat gedaan moet worden in de ochtend.
vroeg opstaan dus :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier ook,na vieren ga ik aan het eten beginnen en na het eten en afwassen is de avond voor rust en ontspanning. Ik vraag me dan ook af wat je dan de rest van de dag doet voor vier uur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitbesteden! En zelf alleen het hoognodige doen (koken, opruimen). Moet je wel een baan buitenshuis nemen om je hulp te kunnen betalen.

Het beste antwoord

Ga na wat de oorzaak is van het probleem. Doe je te weinig leuke dingen en zit je maar hele dagen (alleen) thuis? Probeer eens wat leuke activiteiten te zoeken buitenshuis in dat geval. Werk verder met schema's en spreek met jezelf "huishoudavonden" af en beloon jezelf de avond daarop met iets leuks doen. Het gaat je wel lukken, als je de wilskracht maar hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stoppen met goeievraag en de klussen doen die nodig zijn om het huishouden draaiende te houden. M.a.w., je niet laten afleiden door dingen die leuker zijn, want die zijn makkelijk te vinden. Verstand op nul en even poetsen. Of laten doen natuurlijk als je die mogelijkheid hebt.