Kan borderline erger worden door de anticonceptiepil?

Ik ben voor het eerst aan de anticonceptiepil in mijn leven, moeilijke naam beginnend met een E/L. Schijnt de meest voorgeschreven pil in Nederland te zijn maar naar mijn idee verergert het zwaar mijn borderline. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
3.5K

Het beste antwoord

Dat zou best kunnen... De pil staat er om bekend dat het depressiviteit opwekt/ verergerd.
Maar je zegt je bent pas begonnen pas na 3 maanden is je lichaam aan de chemische hormonen gewend. Dus als de klachten dan nog zijn terug naar de dokter en een lichtere pil vragen. Je kan nu ook altijd overleggen met de dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoordt! Ik ben aan de pil gegaan omdat ik destijds 8 weken overtijd was door stress (hoogstwaarschijnlijk) want ik was sowieso niet zwanger. Het was of dit of hormonen om het op te wekken (die slechter zijn). Nu heb ik inderdaad enorm veel klachten en ook echt zelfmoordneigingen. Kan het het beste omschrijven als een nu al sinds ik ben begonnen PMS klachten maar dan dus iedere dag. Ben bijna klaar met mijn eerste strip, moet er nu nog 2. Dus ben benieuwd of ik nu wel ongesteld wordt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel goed dat je je realiseert dat dat met de hormonen te maken kan hebben! Kijk het nog even aan, als je er last van houdt en het gevoel hebt dat je niet meer uit die dip komt, ga dan b.v. over op een spiraaltje. Dat geeft veel minder hormonen af, en veel gelijkmatiger.

Andere antwoorden (2)

ja dat kan zeker. als ik zo je klachten lees, stress, borderline-
pms dan heb je al een giga hormonenbalans. denk aan oestrogeen dominantie, bijnieruitputting, progesteron, melatonie tekort. deze aandoeningen worden nauwlijks door hetreguliere erkent. google weston price forum veer meer info

Toegevoegd na 1 minuut:
hormonen dis balans bedoel ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan, door de pilhormonen die door je gehele lijf aanwezig zijn, kun je anders gaan reageren. Is de nuvaring niet wat voor jou? Ideaal: bevat veel minder hormonen die slechts plaatselijk worden afgegeven!