Welke hulp is er specifiek voor kinderen en pubers die aan zelfdoding denken?

In de kennissenkring een 12-jarige die heel serieus bezig is met zijn eigen levenseinde. Hij heeft al een halfslachtige poging gedaan. Hij loopt inmiddels bij de GGZ, maar is er nog laagdrempelige hulp beschikbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
113 online, bestaat dat nog? Google even erop, het is wel laagdrempelig en 24 uur per dag beschikbaar...

Het beste antwoord

Laat diegene de kindertelefoon bellen. Laagdrempeliger is er niet. Nou ja wel: de chat van de kindertelefoon:
http://www.kindertelefoon.nl/

WEET dat als je over zelfmoord denkt er bijna altijd iets fout zit in je lichaam wat met medicijnen behandeld kan worden. Denk dus niet te laagdrempelig maar zorg voor een goede psychiater die medicijnen kan voorschrijven als dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stichting 113online is de meest laagdrempelige manier die ik ken.
Je kan hier een zelftest doen, chatten met een vrijwilliger, chatten met een therapeut en zelfs een online therapie aangaan.
Alleen moet het kind dit allemaal wel zelf willen.
Vanuit de sociale kring, zorg dat je er bent voor diegene, veroordeel zijn ideeën niet.
Probeer begrip te tonen voor zijn problemen. Alle dingen noemen waarom het leven wel zo leuk is, werken vaak tegengesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Dat is zeker zo, ertegen ingaan werkt averechts. De wens serieus ne . men is voor het kind een teken dat je het kind zelf serieus n,eemt. Dan zal het mogelojk ook meer ber,eid,, ,, zijn om over het probleem te praten waardoor de doodswens ontstaan is