Hoe blijft een blijft een militair geestelijk/lichamelijk gezond in een duikboot?

3 weken onder water in een stalen sigaar lijkt me als leek niet erg gezond.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6 maanden in een satelliet.... dat is gezond!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je komt er dan ook alleen in door een strenge selectie d.m.v. psychologische testen en medische keuringen.

Antwoorden (2)

Door discipline en kameraadschap.

Bewegingsvrijheid is er nauwelijks dus een sportschool of zaal is er niet.
Het enige dat je aan beweging kunt doen,is in de smalle gang wat opdrukoefeningen doen,of kleine sprintjes trekken.

Toegevoegd na 4 dagen:
Mijn man heeft 8 jaar bij de marine gezeten waaronder ook in een onderzeeër.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat daar niet naar toe als ze maar voor 10% twijfelen of je zoiets aan kan dus dat helpt al voor een groot deel. Vergelijk met Andre Kuipers, die zit nog veel langer in een kleinere ruimte en moet dat ook volhouden. Psychisch zijn er dus weinig problemen te verwachten en als die er zijn zitten er artsen aan boord om mee te praten.

Het grootste probleem is (volgens Ferguson in de bron) het voorkomen dat de militairen zich gaan vervelen en dat was vroeger lastiger dan nu maar ze houden zich bezig met van alles waaronder een cursus maar ze houden zich vooral lichamelijk fit in de sportschool. Verder hebben ze hun iPod, kijken DVD's en iedereen heeft een laptop.