Hoe kan ik mijn gedrag veranderen na langdurig drugs gebruik ( blowen,amfetamine) en 5 jaar alcohol in combinatie met blowen??

Ik heb veel geblowd en gedronken in mijn leven.Ik ben 28 jaar en probeer nu veel op rij te zetten.Ik ben kwa sociale leven erg achteruit gegaan.Ik heb alleen contact met hulp verleners en mn moeder en zusjes.Ik weet niet meer hoe ik hier uit moet komen.Ik vind een stap naar mensen zetten heel moeilijk.Heb het vaak geprobeerd,maar dat gaat altijd verkeerd.Krijg paniek aanvallen Enz..Ik weet niet meer wat ik nog kan doen.Iemand wel??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Antwoorden (3)

Wat ik van jou begrijp uit jouw vragengeschiedenis is dat je een uitkering hebt (en een PGB).
Je bent dus al bekend met hulpverleningsinstanties.

Je hebt al hulpverleners.
DIe kennen jou.
Als die het niet weten, hoe kunnen onbekenden het dan weten?

Iemand van een verleden als jij beschrijft zou opgenomen moeten worden in een kliniek om af te kicken en te
re-socialiseren.
Vraag of je opgenomen kan worden.

Toegevoegd na 50 minuten:
Natuurlijk zijn hulpverleners niet alwetend.
Soms: integendeel!
Maar aan de beschrijving te zien is de situatie dermate ernstig dat hulpverleners en familie er niet uit komen met de vraagsteller.

Helpt het dan wel als ik adviezen geef als:
* ga eens een middag in de bibliotheek zitten.
* ga iedere dag een flink stuk wandelen.
* ga op een cursus om zelfvertrouwen aan te leren.
* zoek een hobby waar je je in kan verliezen.
* ga met je zusjes mee naar een feestje.
* lees eens een goed boek als afleiding.
* vraag aan de dokter om medicijnen om van de drank en blowen af te komen.
* spoel je pillen door de wc.
* ga op een cursus waar gewerkt wordt aan paniekaanvallen.

.............en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Toegevoegd na 12 uur:
Na nog een reaktie:

Dan heb je een sociaal fobie.

Hier is
GRATIS 4-delige video cursus
Hoe overwin ik mijn sociale fobie en angsten
http://www.socialefobieoverwinnen.nl/gratis-video-cursus-sociale-fobie

Dit is niet denigrerend of badinerend bedoeld.
Mijn man heeft jarenlang in een zelfhulpgroep mensen begeleid met een sociaal fobie.
Ik weet hoe ernstig dat kan zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal terecht maar toch ook weer niet. (min niet van mij hoor). Hulpverleners zijn niet alwetend, en hier kan net het antwoord komen dat de vraagsteller nodig heeft om de juiste stap te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, ik heb mijn antwoord uitgebreid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je een sociaal fobie. Hier is
GRATIS 4-delige video cursus
Hoe overwin ik mijn sociale fobie en angsten
http://www.socialefobieoverwinnen.nl/gratis-video-cursus-sociale-fobie
Je bent al een heel eind op weg, goed hoor!
Zorg in ieder geval dat de hulpverlening op de hoogte is van deze klachten.

Ik heb ook helaas zo nu en dan last van een paniekaanval..
in het verleden heb ik hier medicatie voor gehad toch kun je deze door te relativeren en door te weten dat een paniekkaanval iets is wat veroorzaakt wordt door angsten die je in je hooft die je op dat moment niet onder controle kunt houden, met enige technieken beter leren beheersen.

Weet dat een paniekaanval met de daarbij behorende lichamelijke klachten zoals versnelde ademhaling, gevoel van stikken, paranoide gedrag, trillen en tintelingen enz worden veroorzaakt door jou zelf en niet gevaarlijk zijn.
Op het moment dat je er middenin zit, probeer jezelf dan min of meer onder dwang te laten ademen via de buik.
Ik weet hoe moeilijk dit is in het midden van een aanval maar concentreer je op je buik en adem een soort van overdreven op die plek en dus niet 'hoog' op je borst/schouders.
Een panierkaanval zorgt ervoor dat je onbewust verkeerd gaat ademen.
Wees ook waneer je geen paniekaanval hebt, bewust van het feit dat een paniekaanval heeeel erg naar is maar niet gevaarlijk oid.

Daarnaast is het in jouw geval ook goed mogelijk dat de paniekaanvallen worden versterkt door afkickverschijnselen.
Wees hier ook bewust van.

Probeer je absoluut niet druk te maken dat je momenteel weinig sociale contacten hebt hoe vervelend dit ook voor je is.
Waneer je over een tijd beter in je vel zit zal dit makkelijker gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou eens kunnen gaan kijken bij de AA-bijeenkomst in jouw stad/dorp.
Als iemand 'nieuw' binnenkomt, vertelt iedereen (die dat wil...) over 'hoe het zo gekomen is, en wanneer het moment van 'kop-door-de-muur' daar was voor hem/haar, en hoe het gegaan is sindsdien.
Het is een warm bad, omgeven door mensen, die precies weten hoe het voelt en werkt, om uit de kuil van eenzaamheid en leugens omhoog te krabbelen.

Door wekelijks te gaan leer je elkaar goed kennen, en er kan alles besproken worden, waar je mee zit. Iedereen die verslaafd is geweest kent de eenzaamheid, de spijt over de verloren tijd die niet meer in te halen is, de verloren vrienden, partners en sociale contacten door het gebruiken, en de soms moeilijke weg-terug, en als je vraagt naar ervaringen zal je veel verschillende reacties krijgen, waar je uit kunt pikken, wat voor jou werkt.

Er zijn (nog) veel vooroordelen over AA : dat het losers zijn,die onder bruggen geleefd hebben met hun papieren-zak-met-drank.
Maar de werkelijkheid is zó anders : de meesten hebben nog jarenlang doorgewerkt, vaak in verantwoordelijke banen, en je kunt ongelooflijk veel leren over een nieuwe start zonder de kruk van alcohol en/of drugs.
Want je bent natuurlijk niet de enige met een dubbel 'misbruik', dus: ga eens kijken, koffiedrinken, en luisteren. Je hebt niets te verliezen, en waarschijnlijk voel je je na een paar weken stúkken beter in je vel door de steun, het begrip en de warmte die je zult vinden!!

Je zit in een genezingsproces : het is niet in één dag begonnen, en het is ook niet in één dag voorbij.
Geef jezelf de tijd om te genezen, en iedere hulp daarbij is welkom!
Dus weet jezelf ook welkom bij een bijeenkomst : je zult blij zijn, dat je gegaan bent!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+