Bestaat er een fobie met als angst voor onvoldoendes?

Ik ben al de dood dat ik lage cijfers haal op school dus elke keer krijg ik hevige hart kloppingen als de cijfers worden op genoemd is dat soms een fobie of niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
2.1K

Antwoorden (2)

Ja dat Heet faalangst je kan hier meer over lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Faalangst
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Je zegt dat je het niet tijdens de toets zelf hebt, maar vóór de toets wel. Je hebt dus wel degelijk faalangst. Dat is heel vervelend, maar er is een oplossing voor! Op elke school worden er wel speciale trainingen gegeven om te leren om met deze angst om te gaan (of hem zelfs helemaal weg te halen). Je kunt hiervoor het beste naar je mentor gaan, aangenomen dat je op de middelbare school zit. Succes!