Ik wil zelf over mijn pgb (persoons gebonden budget) kunnen beslissen wat of hoe moet ik doen?

Ik heb sinds 3 jaar pgb,en heb er voor gekozen om het door iemand anders,een bureau te laten regelen.Omdat ik toen niet in staat was.Nou heb ik dus een begeleider die dat voor mij doet.Maar ik kan niet meer goed met haar op schieten als eerst.Is het mogelijk dat ik zelf over mijn pgb ga regelen.Want soms Dan als ze het naar haar zin heeft zegt ze dat we bv een uitje naar de dierentuin ook van de pgb kunnen afhalen.En soms dan zegt ze van niet.Ik kan niet zo goed voor me zelf op komen.En heb psygische problemen.En vindt dat ze er de laatste Tijd een spelletje van maakt de laatste tijd.Kan iemand mij een advies hierover geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

Ja, je mag zelf beslissen hoe je het pgb gebruikt als het maar kunt verantwoorden en het geld goed gebruikt word. je mag er dus niet zomaar boodschappen van gaan halen.
Wij kopen ook zelf onze zorg in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan het einde van het jaar ontvang je een verantwoordingsformulier waar je alles op kunt invullen. en uiteraard moet je alle bonnentjes etc. bewaren.