Kan je koffie en thee drinken bij concerta gebruik?

Ik gebruik sinds kort concerta.Maar drink ook koffie thee en redbull.Is dit een probleem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
8.5K

Antwoorden (2)

Het beperken van het gebruik van koffie, thee, cola of andere cafeïne houdende dranken , met RedBull erbij ga je natuurlijk helemaal de fout in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je zelf wel weet, waarvóór je die Concerta gebruikt....

"Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?
Concerta
De werkzame stof in Concerta is methylfenidaat.
Methylfenidaat is een stimulerend middel.
Artsen schrijven het voor bij narcolepsie en ADHD. "

"Door methylfenidaat worden mensen met ADHD rustiger en kunnen ze zich beter concentreren. Kinderen krijgen zo een gemakkelijker schooldag, omdat er bijvoorbeeld minder conflicten met klasgenoten en onderwijzers optreden en het kind zich beter op schoolopdrachten kan concentreren."

Als je dus ADHD hebt zou je ook moeten weten, dat stimulerende middelen zoals cafeïne e.d. niet goed voor je zijn. RedBull en koffie is uit den boze. Het klinkt nogal onlogisch, een middel slikken om rustig te worden, en daarna een Red bull achtover slaan. Tja, zo gaat het medicijn je niet helpen ben ik bang.

Dus het antwoord op je vraag is: JA het is een probleem.
Bel even naar je huisarts of specialist om te vragen of ze misschien een voedingsadvies voor je hebben.

Succes ermee!

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Concerta.aspx?mId=10704&rId=1173

http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry ik gaf je het antwoord op je toevoeging. Het antwoord op je vraag is; Ja, je kan eventueel wel koffie of thee drinken. Maar goed is het dus absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor zover mijn kennis gaat, is één kopje koffie in de ochtend niet zo'n ramp. Probeer het gewoon uit, en let goed op jezelf, of je je nerveus of onrustig of opgewonden voelt. Als je er toch last van hebt zou ik het laten. Maar als je denkt dat het je medicijngebruik en het effect ervan niet in de weg staat, zou ik mij niet druk maken over 1 kopje. Als je het daar dan maar wel bij laat.