Hoe houden serotonine en dopamine precies met elkaar verband?

De twee lijken niet met en niet zonder elkaar te kunnen in je hersenen, of beter gezegd, zij wel, maar mensen niet. Hoe verhouden deze twee hormonen zich tot elkaar en welke syptomen worden veroorzaakt door beide hormonen samen en afzonderlijk wanneer de verhoudingen niet kloppen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek eens op ted.com de lezing op van helen fischer, dit gaat over partner keuze en persoons types. En dat is een leuke manier van zien wat deze chemische stoffen met een mens doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Serotonine is een neurotransmitter met een exciterende werking. Dit hormoon heeft invloed op je stemming, zelfvertrouwen, slaap, emotie, seksuele activiteit, en eetlust. Het speelt ook een rol bij verwerking pijnprikkels. Serotonine werkt als regulator van het dopaminesysteem. Dopamine is een ander type neurotransmitter op verschillende plekken in het lichaam. Het word gevormd uit tyrosine.
Het komt ook voor als een precursor voor adrenaline en noradrenaline. Dit hormoon speelt een grote rol bij het ervan van genot, blijdschap en welzijn. Conclusie: beide hormonen dragen bij, bij het voelen en waarneming van verschillende informatie prikkels.

Het beste antwoord

kijk eens op de volgende website: http://gezondheidsweb.blogspot.nl/2010/03/dopamine.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, uitgebreider wil niet.