mirtazapine 30 mg verhoogt je alcoholwaarde in je bloed. moet je dan echt 13 uur wachten voordat je kunt autorijden?

dit houd namelijk in dat je het vroeg in de avond al moet nemen als je 's morgens naar je werk moet, terwijl dit voor de nacht bedoeld is. Je bent je avond kwijt omdat je er suf van word. Hoe serieus moet je die 13 uur nemen, of kan het met bijv 10 uur ook wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overleg met je huisarts. Ik had het ook met medicatie. Ik mocht de duur korter houden

Het beste antwoord

Hallo,

Ik zou zeggen vraag het de apotheker of huisarts voor een indicatie? die zijn erop getraind dit te moeten vertellen gezien de wetswijziging met waarschuwingsstickers op de medicijn verpakking kwam.

Als de 13 uur een richtlijn is, is het puur speculatief natuurlijk.
Want ieder lichaam heeft een eigen snelheid van verwerking, opname, en afvoer van stoffen in het lichaam.

Voor duidelijke en zekere uitleg, kan je het dus het beste bij bovenstaande partijen navragen.

Gr Gaelwyn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga het navragen, bedankt!

Andere antwoorden (2)

Ik doe gewoon alles de volgende dag met mirtazapine. Soms ook al na vier uur slaap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de bijsluiterinformatie van mirtazapine staat het volgende:

Sommige medicijnen hebben invloed op het reactievermogen. Het is dan strafbaar om aan het verkeer deel te nemen. Als u bij een ongeval betrokken raakt terwijl uw rijvaardigheid is beïnvloed, bent u wettelijk aansprakelijk voor de gevolgen.

Mirtazapine kan bepaalde bijwerkingen veroorzaken en deze kunnen uw rijvaardigheid verminderen. Deze bijwerkingen zijn slaperigheid, duizeligheid en sufheid. Door deze bijwerkingen is de invloed van dit medicijn op uw rijvaardigheid.

Bij een dosering tot en met 30 mg voor de nacht: de eerste week niet autorijden, daarna is uw lichaam wat aan het middel gewend en mag u autorijden vanaf 13 uur na inname.

Bij een dosering hoger dan 30 mg en/of verdeeld over de dag: niet autorijden. De invloed van deze dosering is groter dan na het drinken van vier standaardglazen alcoholische drank. Het drinken van meer dan vier glazen alcoholische drank veroorzaakt een hoeveelheid alcohol in het bloed groter dan 0.8 promille (‰). Bij meer dan 0.5‰ mag u volgens de wet niet meer autorijden. Daarom mag u niet autorijden zolang u een dergelijke dosering van dit medicijn gebruikt.

Overleg met uw arts als u absoluut moet autorijden. Mogelijk is er een ander medicijn dat uw rijvaardigheid minder sterk beïnvloedt en waarmee u wel kunt rijden.