Hoe bouw je een gameverslaving af?

Beste, ik game voor mijn gevoel veel te veel, en wil er eigenlijk vanaf, alleen lukt dat niet, weet iemand hoe ik dit kan afbouwen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Eigenlijk had ik een andere vraag verwacht, namelijk : hoe kom ik van mijn gameverslaving af ?
Je wilt gewoon van je gameverslaving af en dan maakt het toch niet uit hoe ?
Vergelijk het eens met alcohol- en sigarettenverlaving. Als je van alcohol af wilt, is er niemand die tegen je zegt :
maandag mag je er 5 minder drinken
dinsdag mag je er 10 minder drinken
woensdag mag je er 17 minder drinken
Of roken
Vandaag mag je er x roken
morgen mag je er 5 minder roken
overmorgen mag je er 8 minder roken enzovoort.
Dat kan toch niet ?
Als je wilt stoppen, dan Cold Turkey : van het ene moment op het andere niet meer drinken/gokken/gamen.
Wat je wel kun doen is er naar toe leven.
In gedachten en met anderen er over praten. En heel sterk blijven en niet toegeven. Jezelf een doel stellen, bijvoorbeeld 4 weken niet spelen, en daarna je realiseren dat je dat gehaald hebt, dat je het kunt....

Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb dat probleem ook je moet met mate spelen elke dag 1 uur en dan na het uurtje de Xbox/Ps3/pc gelijk uitklikken.
Niet denken maar nee anders krijg ik mn punten niet gewoon uitdoen. Straks kom je iets tegen van ooh dat kan ik wel snel doen, en dit en dat zo blijf je dan bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kookwekker zetten en je eraan houden.. zo blijft je gaming experience een stuk verrassender !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet gameverslaafd, maar om te testen heb ik wel eens een hele week geen games gespeeld.
Ik denk dat je eerst is moet proberen om een dag geen games te spelen, en dan steeds langere periodes. Daarnaast is een kookwekker ook wel een goed idee! Maar doe vooral wat jouw het beste lijkt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Breng de spelcomputer naar een standvastig familielid( die hem jou niet eerder terug geeft) voor 5 dagen. Plan in die week leuke activiteiten met vrienden of iets anders. Haal hem dan zaterdag op en breng hem zondagavond weer terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tijdschakelaar instellen en tussen stroomtoevoer en computer zetten.

zorgen dat je andere dingen omhanden hebt ook, en pas als je dingen hebt gedaan die je je hebt voorgenomen pas achter de computer kruipen.

afbouwen lijkt me steeds weer een mogelijkheid om je er niet aan te houden dus zou wat strenger voor mezelf zijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk. (gewoon cold turkey dus eigenlijk: zoveel tijd krijg je van jezelf, en daar moet je het gewoon mee doen)