Is er een bepaalde naam voor als je graag slaapt zodat je in een andere "realiteit"bent?

Ik heb mijn wekker om 6 uur, daarna ga ik slapen om zo fijne dromen te krijgen, en die voelen altijd zo veilig en fijn aan, dat ik vaak heel lang blijf slapen, omdat het een beetje voelt als een andere realiteit die 100x beter is dan als ik wakker ben..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
2K

Het beste antwoord

Het geeft duidelijk aan dat je het in deze realiteit moeilijk hebt. Ik las me altijd een slag in de rondte als ik het lastig had, midden tussen de rotzooi waar ik geen energie meer voor had om op te ruimen omdat ik moe was van alle problemen. Lezen lezen lezen.
Maar ik zie ook net dat je in de wacht staat voor psychische hulp, en dat je vriend het net uitgemaakt heeft etc. Soms kan het leven in deze realiteit gewoon tijdelijk te zwaar voelen. Veel mensen kunnen in zo'n fase vaak slecht slapen, en worden dan nog vermoeider dan ze al waren.
Wat een zégen dat jij dat wel kan en dat je je in die slaap veilig en fijn voelt!! Wat een helende manier om je wachttijd vol te maken, heel veel beter dan bijvoorbeeld vluchten in de alcohol etc.
Ja natuurlijk, het is ontvluchtingsgedrag (als dat al een goed woord is ;-), maar de manier waarop je vlucht kan helend werken en laat je in ieder geval goed uitrusten voor je de volgende fase ingaat. Ik zou het dan ook liever een
DreamTime Out willen noemen.
Sterkte en ik hoop dat je over een poos je net zo veilig en fijn kan voelen in deze realiteit als in je droomrealiteit :-)
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus van mij voor je mooie antwoord.
Ik ken zelf zo goed het gevoel wat vraagsteller heeft.
Deze zin (uit 1 van mijn favoriete nummers)zegt ook veel over dit gevoel:
"Safely away from the world,
In a dream,timeless domain"
Het is een veilige plek,je droomwereld,de echte wereld niet.
Voor mij voelt dat echt zo.
En mijn psych kan mij ook echt niet van dat gevoel afhelpen,dan zeg ik altijd weer dat de wereld geen fijne plek is.
Dromen en dagdromen kan je soms gwn helpen overeind te blijven als je het moeilijk hebt.
Kristal
12 jaar geleden
Lieve Laurena, waarom zou hij je van dat veilige gevoel in je Dreamtime af willen helpen? Het is juist fijn dat jij je daar in ieder geval veilig kan voelen, tot rust kan komen.
Wat veel effectiever is naar mijn idee, is dat hij je leert hoe jij je ook in deze aardse realiteit (weer snel) veilig kan voelen wanneer het leven je angstig maakt. Ook voor jou hoop ik dat die tijd gaat komen meis.
Kristal
12 jaar geleden
Om zover te kunnen komen is het wel belangrijk dat je alsnog besluit dat je wilt landen op deze aarde, dat je echt hier wilt zijn... Daar hoef je je droomschuilplaats niet voor op te geven, het kan naast elkaar bestaan, maar soms is het nodig om heel bewust te zeggen/van binnen uit te beslissen dat je hier en nu op aarde wilt zijn.
Want alleen als je hier bent kan je met de aardse problemen om leren gaan zonder er ziek van te worden, dan word je er, met de juiste begeleiding, juist sterker van :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je lieve woorden.
Maar ik heb al vanaf dat ik me kan herinneren het gevoel dat ik hier niet hoor en ook niet wil zijn.
Ik weet dat het raar klinkt.
En misschien heb ik daarom ook zoveel problemen.
Ik droom ook al sinds ik heel klein ben dat ik op zoek ben naar de plek waar ik hoor en waar ik me veilig kan voelen.
Ik heb nu medicatie gekregen die me heel duf maakt en die mijn gevoelens afvlakt,maar dat is geen echte oplossing natuurlijk.
Ik moet wel trouwens.
Er is al een 2x keer gedwongen opname geweest en als ik ergens tegen protesteer krijg ik te horen dat ik m'n mond moet houden en dat ik niks te vertellen heb..
Het is echt weer zo moeilijk om een beetje positief te blijven en dan krijgt mijn eetstoornis ook weer meer greep op me.
Die controle heb ik zelf.
Behalve dan dat ze me nu weer willen wegen.
En dat wil ik juist niet,omdat ik niet weet hoe het me nu beiinvloed.
Ik voel me zo'n hopeloos geval..
En momenteel trek ik me echt steeds vaker terug,in mezelf,dat heb ik dan echt nodig.
Mijn broer zegt dat ik dan een afwezige indruk maak,alsof ik er niet echt ben,ik reageer dan ook niet.
Ik ben dan echt in mijn droomschuilplaats,zoals jij het noemt.
Kristal
12 jaar geleden
Lieve Laurena, ik bedoel het ook echt heel letterlijk: kies ervoor om op aarde te leven. Ik ken jouw gevoel van het zoeken naar de plek waar je hoort. Ik heb lang vol verbazing gekeken naar de mensen en de wereld om mij heen omdat ik gewoon niet begreep hoe "het werkte" terwijl anderen dat kennelijk heel gewoon vonden hoe "het werkte". Zoals ik er nu naar kijk had ik toen nog teveel herinneringen aan de periode voor ik op aarde kwam. Voor mijn verdere ontwikkeling ging ik weer (terug) naar de aarde, maar ik had geen rekening met het heimwee gehouden waar ik mee geconfronteerd werd. Wat deed ik hier eigenlijk? Ik wilde hier niet zijn... Uiteindelijk besefte ik dat het mijn eigen keuze is geweest om hier te zijn en dat ik hier iets te doen heb. En besloot ik de verantwoordelijkheid te nemen over mijn besluit. Ik heb besloten dat ik accepteer om hier en nu op aarde te zijn, sterker nog, ik wilde ervan gaan genieten. Dat betekende dat ik beter ging eten, mijn lichaam moest steviger worden, en dat ik vanuit nieuwsgierigheid de wereld ging bekijken. Ik kan het nu zien als een avontuur dat ik meemaak om mijzelf verder te ontwikkelen.
Het moeilijke is dat je pas de vreugde van het aardse leven kan ervaren als je geland bent. Dan zie je dat je hier dingen kan doen die je in je DreamTime niet kan doen. Gebruik je DreamTime als een herstelplaats voor als de aardse wereld even teveel voor je wordt.
Hoe je landt? Door het te besluiten, hoe eng het ook voelt. Door te gaan bewegen, eten, voldoende drinken en naar buiten te gaan. Voorzichtige stappen nemen maar ze wel doen omdat je hebt besloten op aarde te lopen en niet meer tussen de aarde en de DreamTime in te zweven...
Kijk naar de aarde, kijk naar de grond en Stamp!! En nu in je gedachten de aarde als een magneet aan je voeten voelen waarbij je toch kan blijven bewegen en je verplaatsen om al de schoonheid van onze planeet te ontdekken en de innerlijke schoonheid van veel mensen die hier ook rondlopen. Zodat je het tegenwicht leert te ontdekken van al dat wat je zoveel verdriet bezorgt... Pak klei en moddelleer je eigen lichaam, het hoeft geen kunst te zijn, en klei als basis Grote Voeten die stevig en plat op de aarde staan. Natuurlijk, je hoeft niets.
Het is jouw keuze meis en je bent er ook nooit maar een greintje minder om als je niet durft. Ik gun je alleen graag ook de vreugde van het hier zijn, niet alleen de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je antwoord Kristal! Of er een bewustzijn is voor en na dit leven weet ik niet, daar kan ik niks zinnigs over zeggen (helaas). Zoals jij het verwoord klinkt het wel heel mooi ;-) @Laurena: babystapjes zetten meis: een paar naar voren en soms ontkom je er niet aan, dat je weer een stapje terug zet om je evenwicht weer terug te krijgen. Dat stapje terug is er niet voor niets. Het voelt alleen vaak alsof je weer terug bij af bent, maar dat is niet reëel. Die terugstap heeft óók een belangrijke functie.
Knuffel!!!
Kristal
12 jaar geleden
Goede aanvulling Wen, inderdaad, babystapjes nemen.

Andere antwoorden (2)

Als het zulke ernstige vormen aanneemt dat het je leven nadelig beïnvloedt omdat je veel uren verslaapt kan het vluchtgedrag genoemd worden. Anderen kunnen weer vluchten in lezen, TV kijken of drugs of alcohol gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zouden verschillende namen/begrippen/redenen kunnen zijn, bijvoorbeeld: vermijdingsgedrag, vluchtgedrag, verlatingsproblemen, veiligheidsproblemen, angstgedrag, depressiviteit en/of combinaties ervan.
Klinkt heftig misschien en ik ben geen professioneel deskundige, maar heb er zelf wel ervaring mee in het verleden. Ik schrijf je dat, zodat je weet dat je er dus niet alleen in staat.
Fijn, dat je in afwachting bent van deskundige hulp.
Maak gewoon gebruik van je slaap en je fijne dromen: dat is een gezonde manier van verwerken van je dagelijkse leven.
Als je straks meer inzicht gaat krijgen in de redenen van het veel willen slapen en je er goeie hulp bij krijgt om anders in je leven te gaan staan, dan zal die behoefte naar alle waarschijnlijkheid steeds minder gaan worden.
Heel veel succes!