Hoe kan het dat mensen sommige dingen grappig vinden?

We vinden bepaalde woordcombinaties en woordgrappen "grappig" en moeten daar vaak om lachen. Hoe komt dit? Wat in je lijf bepaald wat grappig is en wat niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

Je hersenen koppelen een paar woorden aan gedachten en dan lach je en soms gebeurt dat bij mij en dan lach ik om iets enorm kinderachtigs zoals: als ik rood hoor en in mijn klas zit iemand die heel vervelend is en hij heeft rood haar dan lach ik ineenkeer omdat ik al weet dat er een opmerking over gemaakt gaat worden.