hoe kom ik van mijn depresie af?

Ik ben erg depresief en ook slecht aan het worden heb problemen met mijn moeder mijn ouders zijn gescheiden.
mijn vader woont in een ander land, aan de andere kant van de wereld.
en mijn probleem is ik denk dat ik later slecht de toekomst in ga.
mijn twee neven in het buitenland zijn ook buitenlanders zitten in de gevangenis omdat ze gangsters waren en veel mensen hadden vermoord mijn opa ook een buitenlander werdt op straat gegooid door zijn ouders op zijn achtste en heb daarna ook slechte dingen gedaan.
en zo heb iedereen in onze familie wel iets slechts gedaan het zijn ook katholieke extremisten "hebben een hekel aan homos" alleen ik wil zelf niet zo worden! Ik wil een goed leven leiden maar hoe.

Toegevoegd na 39 seconden:
In mijn familie heb iedereen bijna ook een woede probleem.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben al naar een pshyooloog geweest helpt echt niet. Mocht zelfs iets langer en het werkte niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (5)

Ga eens een gesprek aan met je huisarts, dat is de eerste stap (ik neem aan dat je die stap nog niet hebt gemaakt anders stond het er wel). Eventueel kun je medicijnen slikken tegen de depressiviteit. Verder zou je hulp kunnen zoeken via praten met een psycholoog.

Klinkt allemaal eng en iets wat de meeste mensen niet willen en/of durven maar ga nu eerst eens naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu dat je nog wat informatie hebt toegevoegd. Heb je ooit medicijnen geslikt tegen de depressie?
Jongen toch,wat een ellende bij jou in de familie,maar laat ik nou een heel goed gevoel over jou hebben, jij zit in de wer dat je ook zo wordt,nou wees maar niet bang hoor,als je er zo over in de zenuwen zit zal jouw dat niet overkomen.
Maar om wat aan je depressiviteit te doen moet je eens met iemand praten, en daar is je dokter voor, vertel hem het zelfde verhaal wat je hier deed, en dan heeft hij vast een goede oplossing voor je misschien krijg je medicijnen ,maar dat weet hij wel.
Ik wens jou het allerbeste voor de toekomst.
12 jaar geleden
Best heftig wat je schrijft, kan me voorstellen dat je nogal negatief tegen de toekomst aan kijkt.
Toch moet je éen ding niet vergeten. Jij bent niet eén van jouw neven en ook niet jouw opa. Jij bent 'Hagrid' en jij hebt een heel eigen toekomst en als ik jouw verhaal lees, dan weet je heel goed wat jij Niet wil met je leven.
Weet je al wat je Wel wil. Studie, baan, reizen misschien wel. Ga voor je dromen. Het is afhankelijk van je leeftijd in hoeverre je nu al wat kan ondernemen, maar plannen maken, een weg uitstippelen kan altijd.
ik hoop dat er iemand in je omgeving is waar je terecht kan om eens over jouw leven en dromen te praten.

Het is allemaal niet makkelijk, maar als jij 'gaat' voor een positieve toekomst, dan kom je hier straks heel sterk uit.
Met psychologen kan je praten maar uit een depressie komen moet je grotendeels zelf doen, hulp is fijn en belangrijk, maar je komt zo sterk over omdat je goed weet wat je niet wil, dat ik hoop dat je er zelf uitkomt, met hulp van iemand die je vertrouwd. Succes en laat de loop van je leven niet afhangen van anderen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je zelf ook problemen hebt om met woede om te gaan, daar zijn speciale cursussen voor, vraag er eens naar bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Nelly. Ik wilde ook iets in die strekking schrijven.
Hagrid is inderdaad niet zijn familie, maar zichzelf. Je kunt hiervan loskomen! Het zal moeite kosten en je zult er hard voor moeten werken, maar het lukt je zeker!
Het enige dat ik ken wat helpt tegen depressies is naar een psychiater gaan. Zij kunnen namelijk ook medicatie voorschrijven (antidepressiva) die ook kunnen helpen bij je herstel. Helaas heb je hier slechte ervaring mee, ze zijn niet allemaal even goed..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een depressie kan je bestrijden met medicatie en psychoanalyse. het probleem is een beetje het vinden van een psychiater waarmee het klikt, want het kan lang duren voor je de medicatie vind die voor uw probleem geschikt is, en daarnaast ook een psycholoog vinden waarmee het klikt, bij hem/haar moet je tenslotte heel je ziel blootleggen!
veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou psychotherapie doen ipv psychoanalyse... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, je hebt gelijk natuurlijk!