Ik ga maandag beginnen met hapnotherapie. Wat houdt zo'n behandeling in? En wordt er een goed resultaat mee bereikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
5.8K

Het beste antwoord

Haptotherapie is een therapie waarbij je door middel van gesprekken, ervaringsoefeningen en aanraken de ontmoeting met jezelf en je omgeving aangaat. Door aanraken en lijfelijke ervaring kan iemand weer in contact komen met de oorspronkelijke gevoelens en emoties. De haptotherapeut kan de gids en begeleider van dit proces zijn.

Bij haptotherapie gaat het vaak over:
Het (h)erkennen van wat je voelt en wat je daarmee doet.
Het omgaan met grenzen.
De balans tussen denken en voelen.
Hoe maak je keuzes in je leven en durf je daar ook de verantwoordelijkheid voor te nemen.

Resultaten: Na verloop van tijd kun je merken dat je bijvoorbeeld:
-minder last hebt van lichamelijke klachten
-acceptatie voelt op fysiek, psychisch en emotioneel niveau
-meer balans ervaart tussen denken, voelen en doen
-meer zelfverantwoordelijkheid neemt
-meer keuzevrijheid voelt
-inzicht hebt in basispatronen en gewoonten
-meer luistert naar jezelf en beter voor jezelf zorgt
-beter grenzen stelt
-grotere tevredenheid hebt over je manier van leven
-meer en vaker geniet van het leven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan :)

Andere antwoorden (2)

hapnotherapie is een hele zware therapie
je gaat terug naar je pijn en leert hiermee omgaan
uit eigen ervaring kan ik je vertellen
het is zwaar maar het helpt wel
ik wens je heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb wel gehoord van haptonomie, maar ik weet niet precies hoe het gaat. wat ik zeker weet is, dat er gewerkt wordtmet energie. ga anders eens vragen bij een fysiotherapeut of bij je arts. die kunnen daar het beste antwoord op geven. neem niet alles aan wat op het web verteld wordt.