Wanneer spreken we van volledige harmonie tussen het ego en het lichaam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je misschien: lichaam en geest.
Want ego vergelijken met lichaam is m.i. appels met peren vergelijken.

Antwoorden (3)

Daar kun je van spreken als je dat zelf zo voelt.

Iemand voelt zelf of hij/zij "lekker in zijn vel" zit.

Als je energie krijgt van wat je doet,
als je op tijd je rust kan nemen,
als je een tevreden mens bent.

Door voldoende bewegen en goed eten kun je deze
balans wel bevorderen.
Maar een algeheel recept is er niet voor.

Het is namelijk heel persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je volledig in balans bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ego stuurt het lichaam aan, want het ego is je aardse persoonlijkheid. Alleen het ego kan denken, het lichaam niet. Je bent pas in balans als je ook boven je ego uit kunt stijgen, je bent namelijk je ego niet, je bent een geestelijk wezen dat voelt, denkt, droomt, fantaseert en een eigen karakter heeft. Je ego wordt gevormd door de buitenwereld, de opvoeding die je hebt gehad, de cultuur waartoe je behoort, de vrienden die je hebt en de mate waarop je materialistisch ingesteld bent. Je lichaam wordt aangestuurd door het Leven zelf, en daarnaast beinvloeden jouw gedachten je lichaam. Natuurlijk is het ook belangrijk wat je in je lichaam stopt aan voeding enz.