Regelen niet, maar soms wel onder controle houden. Je kunt als je heel boos, of heel emotioneel bent door een goede buikademhaling wel rustig blijven, tot op zekere hoogte dan in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is onder de controle houden niet het zelfde als regelen?
Ritsuka
12 jaar geleden
Klopt, als ik overstuur ben kan ik weer kalmeren door op mijn ademhaling te letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, vind ik niet in dit geval. Bij regelen zorg je dat je je emoties verandert, dat je ervoor zorgt dat je niet meer boos bent bijvoorbeeld. Bij onder controle houden ben je nog steeds boos, maar kun je bijvoorbeeld rustig reageren, en dat kun je wel doen met behulp van je ademhaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder controle houden is ook een vorm van regelen. En daarnaast zijn er mensen die prima in staat zijn om door hun ademhaling hun emotie werkelijk te veranderen, zodat ze bijvoorbeeld niet meer boos of zenuwachtig zijn. Mij lukt dat ook wel eens.
Ja. Als je bijvoorbeeld enorm boos bent, en je bent in staat de buikademhaling te doen en je daar goed op te concentreren, dan wordt je rustiger.De boosheid zalniet als sneeuw voor de zon verdwijnen, maar de heftigheid neemt er zeker door af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja psies, soort van change the channel... In plaats van in het verleden of de toekomst te blijven hangen keer je tertug naar het hier en nu en houd je je ergens anders mee bezig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Psies! Thanx!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja er zijn dagen dat jhe je echt de hele dag bij elke vorm van stilte ff klote kan voelen. daar mee bezig houden wakkert dat aan... sta het even toe maar zoek ook de afleiding weer op en ga desnoods siocialiseren of andere dingen doen. Die dag gaat voorbij, accepteer het. Sommige dagen kom je er gewoon echt niet onder uit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal waar. Proberen om niet in je emotie te blijven hangen, behalve als het een fijne emotie is zoals bijvoorbeeld happy zijn ;-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja is soms ff moeilijk maar gewoon die dingen blijven doen waar je normaal happy van wordt ook al word je het dan ff niet... Ik weet het het is moeilijk maar niet onmogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedurende "van die dagen" (of uren) kan het helpen om af en toe bewust bezig te zijn met je ademhaling. Dat helpt om te verzachten.
Ik zou het niet zozeer regelen willen noemen zoals eerder genoemd. Noem het onderdrukken.

Emoties kan je niet onder controle houden en zou je ook niet moeten willen.

Heb dit in mijn studie gehad en even gezocht op internet, maar weet de naam van de theorie hierachter niet meer. Waarschijnlijk komt iemand anders hier zo mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet.

Dat zou mooi zijn.

Dan zouden we allemaal een techniek leren waardoor niemand meer extreme gevoelens zouden hoeven hebben.
En dus niemand meer erg verdrietig,
niemand meer erg boos,
veel minder misdaden.
Veel minder verkeersongelukken.

Wel kun je door middel van je ademhaling, door je daarop te concentreren, je emoties enigszins in bedwang houden.
Maar dat kan ook door concentratie-oefeningen op
andere dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In bedwang houden is toch ook een vorm van regelen?
je kunt door ademshaling technieken aan te leren ,
wel je emoties reguleren .

De heftigheid er van afhalen en je bewust /wordenvan je emotie .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je met je huid ademen?
gewoon veel bewegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb op yoga wel geleerd hoe je door middel van je ademhaling rustiger kunt worden