Kun je fantasie interpeteren als realitieit?

En dan bedoel ik geen hallucinaties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw fantasieën zijn er, ze bestaan, ze zijn dus reëel.

Het beste antwoord

Nee. fantasie is het tegenovergestelde van realiteit. Wel kan je fantasie leiden tot realiteit, als je er aan werkt dat je fantasie uitgevoerd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mensen geloven soms daadwerkelijk dat ze kabouters, elfen of andere bovennatuurlijke wezens zien, of er zelfs contact mee hebben, dus ik denk dat het mogelijk is om je fantasieën zo sterk te ervaren dat je ze als reeel ervaart.
Maar mogelijk is er dan sprake van zelfopgewekte hallucinaties...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, kijk maar naar de regering: die denken ook dat hun fantasie werkelijkheid gaat worden.
Maar zonder gekheid, ik denk dat dat kan onder bepaalde omstandigheden.
Ik ken een dementerende die echt denkt dat haar man, die al 25 jaar dood is, net nog langs is geweest.
Of die iemand belt omdat ze zeker weet dat die bij haar op visite was, en nu zonder afscheid weg is gegaan.

Toegevoegd na 3 uur:
En die persoon was dus echt niet op visite geweest
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een plus voor je antwoord omdat je er een andere wending aan geeft en een denkbeeldige + voor je humor.
anneliez
12 jaar geleden
dank je
Ja , het is een taboe . Volgens vele , bestaan er dingen, die nooit gezien zijn . Maar waar men toch naar leeft , generatie na generatie. Wordt het dmv van een boek , of overlevering door gegeven . En de uitleg veranderd daardoor wel , nog gekker men bestrijd ook elkaar die een iets andere uitleg van het verhaal aanhangen . Hoe dat verschijnsel heet ,is een taboe . :) Er is ook een goede vorm eerst de droom , dan aan jou om er gestalte aangegeven , dan kan je sterk geloven dat het goed is , en ga je stap voor stap je droom realiseren .