Wat is een manier om van mijn angst af te komen?

Ik heb last van trypophobia (in het Engels dan). Dit is een angst voor veel kleine gaatjes bij elkaar in een asymmetrisch patroon. Het plaatje hieronder geeft een voorbeeld. Is er een manier om van mijn angst af te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Net zoals met alle fobieen, schijnt confrontatietherapie het beste te werken : heel, heel vaak het onderwerp van je angst onder ogen komen en merken dat er niks ernstigs gebeurt, zodat op den duur de angst afneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga praten met een psycholoog, misschien kan die je helpen
12 jaar geleden
Zelf heb ik een vergelijkbare fobie. Als het je ernstig belemmert in je functioneren is het goed om een therapeut in te schakelen. Zelf merk ik dat de confrontatie het best helpt. Maar in het begin wil je misschien dat er iemand bij je is (prima), om even een blik te durven slaan op het fenomeen. En dat dan langzaam opvoeren. Als er een heel klein beetje overblijft van het fobie is dat helemaal niet erg, wanneer je er zelf tenminste geen last van hebt.