Iemand ook een idee om wat meer zelfvertrouwen te krijgen en wat minder zenuwachtig te worden? Ik moet afrijden maar ben bang dat ik zenuwachtig ga wo

De antwoorden van vorige vragen heb ik niet echt wat aan. Wil graag er voor altijd van af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (6)

Zenuwachtig zijn voor iets is heel normaal en ook nog eens nuttig. Je lichaam maakt adrenaline aan wat er voor zorgt dat je beter op kan letten em beter kan presteren.
Dus niet zenuwachtig zijn is helemaal niet handig.
Je kan er nooit helemaal vanaf komen, wel zal je elke keer als je iets gedaan hebt en dat ging goed meer zelfvertrouwen krijgen.
Dus gewoon ouder worden zal zeker helpen.
Succes met afrijden, ik ken niemand die zonder zenuwen in zijn lijf rij examen heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer jezelf voor te houden: waarom zou ik het niet kunnen, als zoveel anderen het wél kunnen. Ook als het niet helemaal vlekkeloos gaat, dan nog zijn er geen levens mee gemoeid.
12 jaar geleden
Neem vanaf nu iedere dag drie maal een Valdispert. Dat is een natuurproduct dat je zenuwen een beetje aftopt. Je houdt dan precies genoeg spanning over om goed af te rijden.

Je raakt er niet aan verslaafd. Het is niet schadelijk voor je gezondheid. Verkrijgbaar bij apotheek en drogist.
12 jaar geleden
Door juist dingen te doen krijg je zelf vertrouwen!!

Op www.zenuwen.net vind je veel info over zenuwachtigheid. bijvoorbeeld wat met water drinken.

Zelf heb ik veel aan die tips gehad. Had er erg last van bij van alles. Misschien als het bij mij weer erger word.
Dat ik ooit die cursus nog ga doen die erop staat. Maar nu is het voor mij houdbaar.

Ik heb het meeste baat gehad om goed te ademen. Diep uit en ondiep in. Dit 7x en ik voel me minder nerveus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens te kijken naar de oorzaak van je zenuwachtigheid. Waar ben je bang voor? Is het eigenlijk wel nodig om bang te zijn? De consequenties van iets fout doen, zakken, oordeel van anderen, opnieuw moeten betalen?
Kijk er eens van een afstandje naar, naar de persoon (die jezelf bent) die zich zenuwachtig maakt.
Hoe zou diegene het doen als hij niet zenuwachtig zou zijn...
Hij/zij zou misschien in de auto stappen, het sleuteltje omdraaien, een gezellig praatje maken met de examinator die voor hetzelfde geld een goede vriend, broer of vader zou kunnen zijn. Iemand die het beste met je voor hebt.

Je kunt denken dat het bovenstaande een illusie is, maar zo is je zenuwachtigheid dat ook.

Succes met afrijden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ervoor dat je helemaal in een goede bui bent en je moet het niet al te erg vinden om te falen. Daar leer je van. Veel succes toegewenst!