Wat kan ik aan me angst(aanvallen) doen ?

Ik ben altijd bang dat ik iets ergs krijg.
Bijvoorbeeld iets aan me nieren, Hart, Blinde darm, etc.
Wat kan ik het beste doen als ik zo angst(Aanval) krijg

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (8)

Denken dat je lichaam sterk is. Zelfs als er iets mis is: je hersenen zijn zo slim dat ze bijna alles kunnen repareren in je lijf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hersemen repareren niet veel hoor..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel: wanneer je een bijvoorbeeld een hersenbloeding hebt gehad en je je been nauwelijks kan gebruiken zorgen je hersenen er zelf weer voor dat je je been leert bewegen; een ander deel van de hersenen het laten doen. Snap je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarbij is deze vraag over het er NIET aan denken van dingen die slecht repareren enzovoort. Beter positief zijn misschien hé ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik niet. Als mijn been gebroken is kan ik niet met een muis een andere deel van mijn hersenen selecteren en de opdracht geven de functies van mijn been uit te voeren en allee...probleem opgelost! Was dat maar zo makkelijk. Zeker na een hersenbloeding niet als je hersenen zelf ziek zijn. Je kan ook op je pc geen bried meer typen in Word als de harde schijf het begeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt; niet met een gebroken been. Maar wél met een hersenbloeding. Ik heb een familielid die een hersenbloeding heeft gehad: hierdoor kon hij zijn linkerarm en been niet goed bewegen. Zijn hersenen lieten toen een ander deel van de hersenen de arm en been besturen( dat duurt wel ongeveer 7/8 weken) en nu kan hij weer gewoon lopen (hij moet nu wel altijd bloedverdunners slikken…)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een hersenbloeding kan je een tijdelijke verlamming hebben en een deel van je hersenen beschadigd zijn. Maar het zal een tijdelijke verlamming geweest zijn van 7/8 weken waarna de arm zich herstelde. Mijn arm is al vanaf geboorte verlamd en nu na 38 jaar nog, of zijn mijn hersens anders?
ga eens bij een goede psycholoog en zoek samen uit wat de onderliggende factoren zijn.
fremar
12 jaar geleden
Als je merkt dat je er aan gaat denken probeer dan gelijk aan iets anders te denken, ga desnoods er over heen praten of zingen, probeer je daar goed op te concentreren zodat je alleen daar aan denkt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Alleen lost dit niks op maar vermindert het, het doel is natuurlijk om er van af te zijn. Hiervoor zou je denk ik hulp moeten zoeken.

Ik heb nog effe gegoogled en messchien een tip. (staat bij bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is iets wat je in je eentje niet op lost,maak eens een afspraak bij de h a ,niet mee door blijven lopen en er in ieder geval over praten, doen hoor
Bronnen:
12 jaar geleden
Voor echte zware paniekaanvallen die je NIET aan ziet komen bestaan anxiolytica, meestal benzodiazepinen.

De reden waardoor angstaanvallen getriggerd worden dient echt aangepakt te worden moet je echt uitzoeken, evt mbv, een professional (huisarts/psycholoog/psychiater)
Niet zelden ligt een PTSS onder deze paniekstoornis en dat los je zelf niet even op, anders had je die paniekaanvallen immers niet.

DOE er dus wat aan, het verhoogt je kwaliteit van leven en verhoogt zowel je zelfredzaamheid als zelfvertrouwen.

Aangezien de kosten voor psychologische zorg enorm toe gaan nemen in het nieuwe jaar (met dank aan Griekenland) spaart het je een paniekaanval uit te trachten het dit kalenderjaar nog rond te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed feiten beseffen dat je gezond bent.
Bespreek het desnoods met je huisarts.
Misschien kan hij je overtuigen hoe je gezondheid ervoor staat.
Om je geen zorgen meer te maken kan je voor jezelf deze dingen opschrijven b.v..
Zo staat het op papier met een datum erbij.

De zekerheid kunnen halen uit andermans kunde.
Vertrouw hier op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na jaren met een angststoornis geleefd te hebben (en therapieen en medicijnen etc.) ben ik erachter gekomen dat het enige wat ECHT helpt, is het accepteren dat het zo is, dus accepteren dat je bang bent. Als je het gaat onderdrukken (met medicijnen of "proberen" te denken dat het niet zo is), wordt het alleen maar erger!
Als je van jezelf bang MAG zijn, lost het vanzelf op.
Ik moet wel zeggen dat ik dit pas kon, toen ik ten einde raad was en niets anders bij mij hielp! Dus misschien is het traject van psychische bijstand wel een must om tot deze beslissing te kunnen komen.
Succes hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent een hypogonder, je denk altijd dat je in gezondheidsgevaar bent, dit kan weggaan met therapie. zodra je zo'n aanval krijgt is er niets anders aan te doen dat op eigen kracht tot rust proberen te komen. veel succes