Hoe kan ik mijn leven wat op orde brengen?

Ik wordt echt gek van mezelf..
Deze week is er al heel wat kwijt geraakt.
Mijn sleutel , etui , mobiele telefoon , noem maar op..
Dit gebeurd nou altijd , ik raak wat kwijt en later lijkt het gewoon
In m'n tas of kluis te zitten.*schaam*
dan wordt er wel gezegd van ; let beter op je spullen of wees wat geordener maar daar wordt het juist niet beter van.
Het lijkt wel dat hoe meer ik er op let hoe erger het wordt.

Heeft iemand tips/trucs??
Of wat kan de oorzaak zijn dat ik dit eigelijk altijd wel gehad heb?
Xx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (9)

- sleutels en portemonnee in rechter broekzak
- telefoon in linker broekzak
- bij thuiskomen altijd de belangrijkste dingen op het hoekje van je bureau leggen

voor mij werkt dit altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad meer geordend zijn:
- Veel spullen die je niet gebruikt/nodig hebt, opbergen in een doos of verkopen. Des minder spullen je hebt, des kleiner de kans dat je iets zoekt raakt.
- Leg belangrijke spullen als mobiel, sleutels en portemonnee altijd op dezelfde plaatsen. Bijvoorbeeld in een opbergkastje. Als je steeds overal rondslinger, raak je het altijd kwijt. Omdat je op zoveel verschillende plaatsen heb gelegd. Als ik naar buiten ga, is mijn portemonnee altijd in mijn achterbroekzak, sleutels in mijn voor broekzak. Thuis in de opbergkast. Standaardplaatsen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik leg al mijn spullen die ik nodig heb, mocht ik vertrekken van huis, altijd standaard op 1 plek..

mijn sleutels, peuken, portemonnee, telefoon, zonnebril op het dressoir. zodat ik niet alles nog eens bij elkaar hoef te zoeken als weg wilt, want geheid dat ik dan iets vergeet!
als ik in de auto zit, ligt alles standaard in het middenconsole of in de deur. zodat ik opnieuw alles als 1 geheel zie liggen en niets vergeet als ik de auto verlaat.
Op het werk precies zo.. een vaste plek.

Probeer dus alles op 1 plek te leggen, zodat je niks vergeet, aangezien je alles in keer ziet liggen!
even wennen, maar het werkt, ook voor jou :)

stop ook met het vragen om je heen, waar je spullen liggen. Tenzij je zeker weet overal gekeken te hebben.
dit is namelijk onnodig want uiteindelijk vind je het toch wel blijkbaar en een teken van luiheid die je doel om meer geordend te leven niet ten goede komt. :)

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meest gebruikte voorwerpen opbergen op een vaste plek.scheelt erg veel zoeken als je weet wat die vaste plek is.Laatst was ik de pindakaaspot kwijt omdat die per ongeluk in de koelkast stond dus niet op zijn vaste plek...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was ook altijd alles kwijt, twintig keer zoeken voordat ik het vond. Jezelf aanleren dat je spullen opdezelfde plek bewaar is idd de beste oplossing het zal wel even duren voordat je er aan went maar zodra je het onder de knie heb scheelt het veel frustratie en stress. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ordelijkheid en netheid moet je oefenen. Net zo lang herhalen tot het een tweede natuur wordt. Doe het een maand of drie elke dag bewust, dus altijd er om denken dat je ordelijker wilt worden.

Als je dat drie maanden volhoudt, zit het er in gebakken en ben jij ook niet meer zo vaak je spullen kwijt.
En verder... elk mens is zo nu en dan afgeleid en vergeet waar ie zn spullen laat. Oók de meest ordelijke mensen.

;-)) Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben je wel rustig in je hoofd, dit gaat vaak samen met te druk zijn, als dat zo is doe daar eerst iets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet thuis een doos of mandje neer en doe bij thuiskomst alle spullen die je normaal meeneemt daarin. Dat doet mijn man altijd en werkt heel goed. Als je weer de deur uit gaat dan heb je alles bij de hand en hoef je niet te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.Jouw probleem komt me zeer bekend voor :s Is het bij jou zo dat als je iets opruimt dat vóór je ligt, het net lijkt alsof diezelfde troep zich achter je weer opstapelt? Zo ja dan heb ik een vraag: komt er ADHD en/of ADD in jouw familie voor?

Als dat zo is dan zou je kunnen laten onderzoeken of jij het hebt. Het lijkt tegenwoordig wel of ADHD een modeverschijnsel is, maar ik heb ook mijn hele leven tegen chaos lopen vechten en dingen kwijtraken, en hoe meer ik mijn best deed, hoe erger het leek te worden. Toen bleek dat ik ADHD had, kon ik via mijn behandelaar vaardigheidstrainingen volgen die mij enorm hebben geholpen bij het leren organiseren. De "gewone" manier van leren opruimen/organiseren bleek bij mij niet te werken.

Op de site van herstenstorm.com kun je heel veel informatie vinden, o.a. een checklist en ook lachen om ADHD

Ik hoop van harte dat je hier iets aan hebt.