Waarom functioneer ik zoveel beter als het goed weer is en lukt het me niet bij een druilerige dag?

Waarom zo wéérgevoelig? Wat kan je eraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Pieter2011
12 jaar geleden
Heel herkenbaar hoor, Veera! En na zo'n waardeloze zomer komen die sombere, regenachtige dagen extra hard aan, vind ik. Ik heb ooit eens eenzelfde soort vraag gesteld, want ik heb er ook best veel last van:
http://www.goeievraag.nl/vraag/beroep-mensen-bezighouden-invloed-gezondheid.155176
Een leuke site om eens rond te kijken:
http://www.bioweer.nl/

Het beste antwoord

Als het regent, dan 'huilt' de aarde. Misschien dat jij die regen ook met jezelf refereert en je daarbij ook meer je eigen 'verdriet' tegenkomt.
De zon wordt ook meer gezien voor plezier en vrolijkheid, ook qua humeur.
Donder en bliksem staat voor woede en boosheid. Zo ook dreigende donkere wolken.

Maar je kunt de regen ook gaan zien als een douche. Onder de douche wordt je schoon en fris. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Die douche is lekker en verkwikkend. Laat de regen ook verkwikkend voor jou zijn. Stel je voor dat het net gestopt is en je staat buiten. Alles ziet er weer schoner uit en ruikt ook lekkerder.
Die douche is nodig voor de aarde en alles wat erop staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat de bewolking de uv stralen grotendeels blokkeren. Je kan dit verhelpen door onder een zonnebank te gaan, in lichttherapie of voor een gezichtsbruiner te gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft trouwens mede te maken met je vitamine D spiegel. Vitamine d krijg je van zonlicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezichtsbruiner helpt nauwelijks.
Ken je het liedje alles ziet er anders uit als de zon schijnt.
Dat is eigenlijk waar als je een lichte en zonnige dag hebt gaat je alles veel beter af.
Je kan genieten van de zon en de kleuren in de natuur iedereen is vrolijk op de uitzonderingen na.
Als het druilerig weer is ben je niet zo opgewekt omdat het er allemaal zo triest uitziet buiten.
Maar ook al is het buiten triest positief blijven want na regen komt zonneschijn .
Denk daar maar aan als je weer minder functioneert.
Probeer het maar Succes.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef je gelijk, maar kan je geloven dat als ik me niet goed volijkbaar niet over de kracht en ideeën te komen om uit de dip te komen?
Als 's anderdaags de zon schijnt of het gewoonweg al warmer weer is gaat het al beter met me. In het beste geval zou ik eigenlijk een half jaar naar de zon moeten...
Druilweer is gewoon niet motiverend. Als de zon schijnt krijg je energie, heb je zin om dingen te doen, lijkt alles makkelijker en sneller te gaan.
Mogelijke oplossingen: als je thuis bent, de gordijnen dicht laten en een daglichtlamp aandoen; iets doen waarbij je niets merkt van het weer (lekker jezelf vertroetelen in de badkamer: bad of douche, maskertje, frutten met je haar).
Afhankelijk van je budget: een keer naar de zonnebank of een vakantie naar de zon boeken.
Of heel eigenwijs een goede regenjas aan trekken, stevige waterdichte laarzen/schoenen, en net als toen je kind was door de plassen gaan stampen.