Zelf was ik "vroeger" ook bang voor onweer.
Ik heb dit kunnen overwinnen door toch nog ff snel naar de super markt te fietsen in de regen en zachte onweer toen ik dus terug naar huis moest regende en onweerde het vaak iets harder. En ja je wilt/moet toch ooit een keer terug naar huis.
Zelf vond ik dat doordringende gerommel erg eng terwijl ik de flitsen juist mooi vond. En het stomme eraan is dus dat die rommel de bommel niets is om bang voor te zijn de flitsen daar in tegen wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ben je bang voor het geluid of voor ongelukken? Als je bang bent voor het geluid zou ik oordoppen indoen of muziek opzetten, spreekt voor zich.
Bang voor het onweer zelf? Vermijdt bomen, paraplu's of andere dingen die de onweer kunnen geleiden. Als je wil weten hoe ver het onweer weg is moet je tellen hoeveel seconden er tussen de flits en het geluid zitten. Dit deel je door 3 en dan weet je hoeveel km de onweer van je vandaan is. Is deze ongeveer 3km afstand dan moet je beslist gaan schuilen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je angst overwinnen en binnen blijven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een koptelefoon opzetten en naar muziek luisteren en/of naar grappige filmpjes kijken.
Helpt bij mij altijd en voor je het weet is het onweer voorbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek uit hoe het in elkaar zit, waarom het onweert en hoe het kan. Denk zelf ook na waarom je bang bent, is dit omdat je bang voor een inslag bent, of houd je niet van het harde geluid? Een kans op inslag is klein, zeker als je gewoon thuis zit, (je kunt altijd voor de zekerheid een bliksemafleider kopen..) Als het geluid je dwars zit, pak je mp3 tevoorschijn en luister naar muziek waar je blij van wordt, dat het je afleidt. En tegen de flitsen.. lichten aan en gordijnen dicht. Succes. x Marie