Hoort je hoofd licht te trillen als je helemaal stil zit niks beweegt?

als ik helemaal stil lijkt het alsof mijn hooft trilt het is heel raar. Als ik in de spiegel kijk dan zie ik dat als mijn hart klopt mijn hoofd trilt. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
13.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook..

Antwoorden (6)

Niet iedereen is gelijk. Dit verschijnsel kan bij jou normaal zijn, maar ík ken het niet.
12 jaar geleden
Ik ken het fenomeen dat je beschrijft, maar ik zou het niet 'trillen' willen noemen. Als je je perfect stil wilt houden, beweegt je hoofd iets mee met de hartslag en de bloeddruk. Volkomen normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het trillen vooral als ik op mijn ellebogen leuk en m'n nek aanspan, ik weet niet of dit is wat je bedoelt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet normaal, maar het is ook geen aanwijzing voor iets ernstigs.
Het lijkt hier te gaan om een onvrijwillige, bevende beweging van het hoofd die waarschijnlijk ritmisch plaatsvindt. Deze beweging ontstaat door spieren rond het hoofd die zich herhaaldelijk samentrekken en verslappen. Hierdoor trilt het hoofd.

Dit soort bewegingen treden vaak al op jonge leeftijd op, worden langzaam heftiger en de oorzaak is onbekend. Soms komt het in families voor.
Dit trillen blijft gewoonlijk mild van aard en er zijn geen aanwijzingen voor een ernstige ziekte. Toch kan dit trillen van het hoofd veel ongemak veroorzaken.
Vermoeidheid, emotionele spanningen, angst, en te veel koffie of energiedrankjes kunnen het trillen verergeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat jij omschrijft heb ik ook maar dan met mijn arm. de dokter zij dat het een lichte spastische beweging is die geen kwaad kan. wel vind ik vervelend dan lig ik stil en begint mijn arm te trillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult elk lichaamsdeel wel bewegen ook al, denk je dat
je stil zit volkomen stil, je hebt je spieren dan zo aangespannen dat je dit maar een fractie van een seconde kan volhouden, misschien lijkt het voor jou een half uur. Je hoofd mag geen schokkende bewegingen
maken, dat kan gevaarlijk zijn voor je bloedsomloop en
de kleine aderen in je hoofd, is het lichtjes nou dat doen
we allemaal wel eens. Volstrekt stil zitten kunnen we niet, niemand niet.
1sb