Wat kan ik doen aan mijn zuinig-heid?

Ik heb erg veel geld op de bank staan voor iemand van mijn leeftijd, maar toch weiger ik 't om het eens lekker uit te geven. Ik koop het liefst alles van 't goedkoopst, of nog liever, gewoon niks. Ik ben altijd op zoek naar het goedkoopste van het goedkoopste omdat ik m'n banksaldo graag zo wil houden.
Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas wel op dat je niet boven de €20.785 uitkomt, want kom je daarboven dan zul je belasting moeten betalen over je spaargeld. (4% van het gespaarde en daar 30% van, ofwel: 1,2%)
Zie art. 5.5 IB

Het beste antwoord

Prima toch! Je moet helemaal niets doen aan je zuinigheid.
Ik lees dat je 15 jaar bent. Je hebt je hele leven nog voor je. Straks wil jij het huis uit, op kamers of misschien wel een eigen huisje. Dan heb jij alvast geld voor de inrichting en alle benodigde spulletjes. Fijn gevoel toch?
Maar dat betekent niet dat je er helemaal niet aan mag komen. Je hoeft jezelf nu ook niet ALLES te gaan ontzeggen omdat je alleen maar wil sparen. Je leeft ook nu! Doe er ook af en toe leuke dingen mee. Koop af en toe iets moois voor je zelf of voor iemand anders, maar smijt het niet over de balk. Zonde toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niets aan doen, gewoon lekker zo houden. Wie weet wil je nog eens een mooie reis maken ofzo, dus ik zou t zeker niet gaan verbrassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb precies t zelfde. Maar je kan er niks aan doen. Het word vanzelf minder. Gewoon er van genieten. Ik heb vriendinnen die nauwelijks geld hebben. Komt dit zuinige meisje aan met 500+ euro ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetzelfde is op mij van toepassing. En als binnenkort mijn werkeloosheidsuitkering stopt, dan ben ik maar wat blij dat ik spaargeld heb. Ik hoef mooi niet naar de bijstand, maar kan gewoon leven van het spaargeld. Dus het is helemaal niet slecht om geld niet over de balk te smijten omdat je het hebt. Bewaar het mooi voor slechtere tijden!
Amadea
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Ach ja tot het op is en je nog steeds geen baan hebt en dan toch bijstand nodig hebt.
Amadea
12 jaar geleden
Lekker opbeurend, zeg....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dan heeft amadea het in ieder geval een paar maanden (?) helemaal zelf weten te redden! Beter dan iemand die lekker van de overheid blijft vangen zonder er iets aan te doen.
+ voor amadea!
ronron1212
12 jaar geleden
Is niet bedoeld om niet opbeurend te zijn maar je loopt al een tijdje in de ww en je hebt nog geen baan. Dus mag je je eigen geld op eten. Ben je daarvoor zuinig geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, ik begrijp waar ronron heen wil. Helaas is het zo in Nederland dat de deugd wordt bestraft. Als jij je hele leven lekker zuinig bent geweest en je raakt in de WW dan wordt je op den duur gestraft: Jij mag je eigen saldo op eten, terwijl mensen die er op los geleefd hebben in dezelfde situatie geld krijgen.
+ voor Amadea en dikke min voor de manier hoe dat in Nederland geregeld is.