Wie weet er een goede oefening met vertrouwen voor PMT?

Ik morgen voor de 2de keer Psychomotorische therapie. Moest daarvoor zelf een thema en oefening voor verzinnen. Mijn thema is vertrouwen opbouwen. Maar weet er zelf geen oefening bij. Weet iemand wat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
7.4K

Het beste antwoord

Je achterover laten vallen en je door iemand op laten vangen die achter je staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

laat je geblinddoekt door de kamer/het gebouw of weet ik wat leiden.
12 jaar geleden
Je pmt-er komt op je aflopen en moet stil staan op t moment dat jij dat zegt. Hie dichtbij laat je hem komen en geloof je ook dat hij stipt.

Met ogen dicht katen leiden is ook een klassieker.
- hij moet jou met woorden door hindernissen lwiden.
- jij loopt met ogen dicht op muur af hij moef zeggen stop.
- beiden uiteinde van stok vast, jij ogen dicht, hij leidt jou woordeloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertrouwen... dat je dus zelfverzekert bent.

Een oefening hiervoor is om te gaan staan en dan te bedenken dat er een draadje aan je kruin vast zit en die je gehele lichaam omhoog trekt. Je wordt als het ware lang.
Ga dan met dit gevoel lopen en je merkt dat je rechtop loopt, hoofd goed naar voren. Mensen die rechtop lopen durven de gehele wereld aan, die staan sterk in zichzelf en hebben de volste vertrouwen in zichzelf. Voel jij dat ook met deze oefening?

Past ook in de motoriek.