Angst om gek te worden, hoe kan je dat gevoel het beste omschrijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
4.2K

Het beste antwoord

Bij de angst om je verstand te verliezen ben je bang dat je in een situatie zult komen waarbij je totaal geen controle meer hebt over wie je bent en wat je doet, dus over je gevoelens en gedachten. De term "out of control" beschrijft het misschien het beste. Als de angst zich tijdens een aanval voordoet, dan gaat dat gepaard met gevoelens van paniek, volledige desoriëntatie en hevige angsten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, verlies van controle over jezelf, een +. Verlies in het vermogen tot het maken van bewuste, eigen, zelfstandige, evenwichtige keuzes.

Andere antwoorden (4)

gekmakende angst misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevoel is zeer moeilijk te omschrijven, maar ik denk dat totale paniek, wanhoop, machteloosheid en radeloosheid er het dichtst bijkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een constant onrustig gevoel, hyperventileren en weinig rust in je hoofd en radeloos zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die chaotisch zijn hebben vaak het gevoel dat ze gek worden.Krijgen ook angst omdat ze bang daarvoor zijn "help ik word gek"!
Is nogal eens hun hulp geroep.

Moet men daarvan uitgaan dat die mensen gek aan het worden zijn,wel nee.

Een mens die voelt zijn gek worden niet aan,is die gek dan is die gek ,maar wat is gek?

Angsten en in paniek zijn dat voel je wel aan,niet het worden,want je bent het al op 't moment van angst of in paniek voordat je realiseert dat je 't heb namelijk.

Voordat een mens echt gek is in de zin van: iemand is de weg kwijt,weet niet meer wie die zelf is,dan is er geen angsten meer,dan ben je in jezelf gekeerd.

Van iemand die ervaring heeft met angst,paniek en gek worden.