Hoe kan ik niet aan Braklav denken?

Sinds een willekeurige tijd spelen mijn vrienden en ik een spel, de Braklav-game. Als je aan dit spel denkt moet je 'Braklav" zeggen of smsen aan minimaal 1 persoon. Als dit is gebeurd heb je een periode van een half uur waarin je onbeperkt aan Braklav mag denken, zonder dit bekend te hoeven maken. Dit spel begint mijn leven echter te veel te beinvloeden, ik denk namelijk bijna de hele dag aan Braklav. Het begint echt een obsessie te worden, telkens kom de verdraaide Braklav weer in mijn gedachte. Hoe kan ik zorgen dat mijn leven weer normaal wordt en ik niet de hele dag aan Braklav denk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

De enige manier hoe je hier mee kan stoppen is het geen probleem meer zien om er aan te denken. Hoe meer je probeert er niet aan te denken hoe erger het wordt. Er geen waarde aan hechten als je erover denkt is de enige oplossing.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het spel lijkt me gewoon een variant op "The Game", Braklav ken ik niet.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zo heb ik een tijdje een 23-periode meegemaakt (ver voor de film overigens). Vond dat wel grappig vooral ook omdat ik de grap erachter snapte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

was bij mij ook zo
probeer een ander spel waarbij je veel tijd kan besteden na een dag of 2 houd je er vanzelf mee op en omdat je aan het nieuwe spel veel tijd moet besteden stop je daaar ook mee