Hoe kan ik me beter concentreren?

Ik heb morgen een proefwerk Frans en nog wat ander huiswerk. Het probleem is nu dat ik me totaal niet kan concentreren. Ik ben constant afgeleid door dingen die om me heen gebeuren. Deze vraag stellen bijvoorbeeld is gewoon een manier om niet te hoeven leren. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Antwoorden (7)

Alle dingen die je afleiden weg doen. 1 uurtje leren en daarna een kwartiertje computeren of iets anders. Daarna weer een uur leren en dan een half uur pauze. Wat ook helpt is wrts om woordjes te leren, www.woordjesleren.nl is ook erg handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je pc, tv, radio uit.
Zet wat rustige muziek op.
Zorg dat je niet gestoord kan worden door de rest van je omgeving.
Verplicht jezelf je schoolwerk te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin eens met je computer (of in ieder geval goeievraag) afsluiten. Ik weet niet wat je precies moet leren voor Frans, maar ik werk voor de vreemde talen altijd met www.wrts.nl. Als ik dit ga doen, doe ik dit ofwel in een andere browser, of ik sluit alle andere tabbladen in mijn huidige browser af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles uitzetten en dan 2uur focussen(?) en daarna weer ontspannen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga in ieder geval lekker op tijd naar bed. Als je goed uitgerust bent presteer je het beste. Hetzelfde geldt voor een lekkere en gezonde maaltijd.
Ga voor het slapen gaan mediteren. Daarmee verwerk je de spanning voor de toets en kan je eenvoudiger in slaap vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit wel een goed idee hoor, want ik denk dat als ik goed slaap, de tijd ook beter kan benutten, want dan ben ik gewoon sneller klaar. Nu is het probleem, hoe moet mediteren? :P
Denk maar zo, als je nu niet leert krijg je daarna spijt, dan heb je een slecht cijfer en dan is de periode voor Frans nutteloos geweest. Gewoon leren dus.. Frans is niet moeilijk, je moet er alleen tijd voor vrij maken. Die tijd heb je nu, dus ik zou het maar gebruiken. Morgen mag je weer leuke dingen doen. (Zo denk ik altijd en dan ga ik meestal wel aan de slag)
Ik weet dat het moeilijk is, het wordt warmer buiten en je hebt waarschijnlijk zin in de zomervakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je je wilt concentreren is het belangrijk dat je je eerst ontspant. Op http://www.ggzdrenthe.nl/index.php?pageID=708 staan een aantal ontspanningsoefeningen.
Wanneer je een serie gedaan hebt ga dan 2 uur of korter wanneer je een concentratieprobleem voelt, aan je studie. Doe nogmaal eens ontspanningsoefening en leer dan 1 uur of korter wanneer je concentratie afneemt. Dit is wel zo'n beetje het maximum wat er te halen is. Mocht het noodzakelijk zijn om nog verder te gaan neem dan eerst 1 uur rust. Het beste is wanneer je in dat uur even naar buiten gaat. Daarna kan je weer opnieuw beginnen. Sluit altijd af met een ontspanningsoefening zodat je hersenen rustig genoeg worden om wat je leerde van het korte geheugen om te zetten naar het lange geheugen.
Veel suc6.