Gevoeliger voor horror?

Ik ksn niet naar horror/thriller kijken, puur omdat ik dit ranzig en eng vind. Ik ben 17 btw. Ik kan zelfs geen Happy Tree Friends kijken, omdat ik daar al misselijk van wordt. Maar daarentegen speel ik wel GTA, waar bij ik het geen probleem vind om hele menigten neer te maaien :). En dat terwijl de meeste 17-jarige jongens lachen om Happy Tree Friends, Saw, en dat soort dingen. Waar ligt dit aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Ik denk dat het komt omdat je een groot inlevingsvermogen hebt en een film ZOU echt kunnen gebeuren. Bij een game weet je dat het niet echt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien omdat je goevoeliger zijt? Effect van die spel is ni zoals in films. Maar dat is niet abnormaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lachen van je vrienden is waarschijnlijk gewoon geacteerd.
Horror films zijn gemaakt om eng te zijn, dat is het leuke.
Om even lekker te schrikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan toch? Ik ben ook doodsbang voor horror films maar met spelletjes heb ik geen probleem ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan komen omdat je gewoon niet tegen dat soort films kan, zo ben je gewoon. je vrienden kunnen er wel tegen omdat ze er waarschijnlijk meer van hebben gezien, of dat zij gewoon anders ingesteld zijn dan jij. je kan GTA wss wel spelen omdat jij dan de touwtjes in handen hebt! Probeer horrorfilms op jouw manier te bekijken, en kijk wat je er wel leuk aan vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet de enige hoor. Het is gewoon een speciale doelgroep en de meesten houden er niet van. Gelukkig is het een vrije keuze om wel of niet te kijken. Daarvoor hoef je niet naar anderen te kijken hoe zij het vinden. Jij bent jij en gelukkig heel uniek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor wie zou het een probleem zijn als jij geen horrorfilms meer zou kijken?

Vergelijken met hoe anderen ergens op 'lijken' te reageren is misleidend, je ziet alleen de buitenkant maar niet wat innerlijk gebeurt.
Vaak lacht men om iets anders te verbloemen, en als de een lacht, lacht de ander mee, allemaal voor de kick want intussen raast de adrenaline door hun lijf.

Stel je eens voor, die jongens worden echt geconfronteerd met wat er in zo'n film gebeurt.
Zouden ze dan nog lachen denk je, en zeggen 'dat is toch niet echt'? Of zouden ze hard wegrennen?

Mijn oudste zoon lachte zich ook altijd in een zogenaamde deuk om dergelijke films, maar toen ik eens in het schemerdonker met een carnavals-masker van een harige aap om de hoek kwam wat hij nooit gezien had gilde hij het uit. Niet omdat hij het humor vond hoor, maar van schrik en angst. Hij moest 10 minuten bijkomen.

Een beetje stoer doen is prima, dat hoort erbij en is best wel grappig. De realiteit is echter iets heel anders. Datzelfde is aan de hand als jij met GTA speelt. Maar vergeet niet dat je in feite door al dat gebeuren afstompt, waardoor er onverschilligheid optreden kan. Hersenen kun je programmeren, en menigeen speelt in realiteit met een dergelijk spel in het bewustzijn door.

groet