Zeer gespannen en angstig gevoel, tintelende handen, duizeligheid en/of misselijkheid, benauwdheid, het gevoel dat je geen kant meer op kan, een vernauwd bewustzijn. Soms gaat een paniekaanval gepaard met hyperventilatie.

Bovenstaande symptomen hoeven zich niet allemaal tegelijk voor te doen. Het is in ieder geval héél naar. Mensen die nog nooit een paniekaanval hebben gehad, kunnen zich haast niet voorstellen hoe erg zoiets is.

Als je last hebt van paniekaanvallen of extreme spanningen, zou ik je aanraden om regelmatig te gaan zwemmen. In het water bezig zijn is namelijk heel ontspannend en rustgevend. Ook yoga is heel goed tegen stress omdat het de ademhaling als basis heeft. Je leert je ademhaling te beheersen en sturen en er kracht uit te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

heel vervelend voelt dat..hartkloppingen, zweten , het gevoel dat je flauw valt,droge mond....

Toegevoegd na 2 minuten:
lees volgende om het te voorkomen

http://www.goeievraag.nl/vraag/allerbeste-paniekaanval-voorkomen.65066
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er helaas in het verleden geregeld last van gehad.
Het voelt echt behoorlijk K****,alsof je wereld op dat moment vergaat.
Je wilt weg uit de situatie(maakt niks uit welke situatie het ook is) op dat moment,je voelt je in nauw gedreven,angst, boos,verdrietig,benauwd,koud,warm,slap en toch verkrampt,je voelt je hart in je keel kloppen,je wil alleen maar 1 ding,weg uit die situatie,weg van jezelf,weg uit de omgeving,weg van iemand in je buurt,je bent compleet radeloos ,maar ook machteloos,want je kan niks,want je verkrampt,en ondertussen breekt je letterlijk het koude zweet je uit.
Kortom een heeel vervelend gevoel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij voelde het een beetje alsof de wereld verging. Dat klinkt eigenlijk best wel stom maar op zo een moment ben je dan ook niet voor niks in paniek en denk je ook dat er iets heel ergs aan de hand is. Dus daar hang je in en het kan echt van allerlei dingen doen.
Hyperventileren (heel snel en oppervlakkig ademhalen) je krijgt het gevoel alsof je niet meer genoeg zuurstof binnen krijgt. Je lichaam maakt zich klaar om te vluchten en indien niet mogelijk dan maar te vechten en in een ruzie kan er dan ook van alles gebeuren.
Ik heb nu iets meer grip erop maar het kwam wel eens voor dat ik me polsen kapot gekneusd heb geslagen tegen de verwarming en de deuren wat gaten opliepen. niet vanuit agressie maar vanuit fight or flight, en ik kon niet vluchten dus nja dan gebeuren dat soort dingen wel eens, als de paniekaanval dus niet afneemt word het meestal alsmaar erger. Het gevoel van 'ik kan het niet meer aan wat moet ik nou' voel ik op zo een moment ook heel sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb 1 keer gehad en voor mij was het anders was kortademig en kreeg ineens een bloedneus..weet niet als dit een echt paniekaanval was misschien minder erg dat weet ik niet...ik was wel erg in paniek enzovoort...het was niet een hoogtepunt ofzo voor mij:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel onprettig en onwerkelijk, maar je weet dat het geen nare droom is waar je niet uit wakker kan worden.
je bent dus overgeleverd aan iets waar je totaal geen grip op hebt.

gelukkig is het sinds mijn lagere school niet meer voorgekomen, maar had het echt spaans benauwd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk aan een enge gedachte, en je voelt het. Je bent bang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voelt alsof je dood gaat
Eerst raak je helemaal gestresst
Dan ga je rillen voelt tintelingen
Gaat sneller ademhalen/ hyperventileren
Hebt het heel heet of heel koud. Ik heb dit eens in de zoveel tijd.