Waar komt lusteloosheid vandaan?

Ik ben eigenlijk altijd druk, werk, school, vrienden, thuis maar sinds een paar maanden heb ik eigenlijk nergens meer zin in. Ben een beetje saai aan het worden geen zin om te stappen of gewoon de stamkroeg in te duiken. moeite met opstarten sochtends, wat ik eigenlijk nooit had! Waardoor kan dit komen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik zorg goed voor mezelf eet gezond slaap goed en sport ook best veel..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik check de huisarts als ik tijd heb! Maar dat lijkt me sterk geen vriendin en geen zoen partners in een half jaar. En nergens uit gedronken van iemand die ik niet ken..

Het beste antwoord

Laat je bloedspiegel eens testen op te kort aan bloedlichaampjes. Bloedarmoede dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lijkt wel of je oververmoeid bent; heb je misschien teveel hooi op je vork genomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk niet te druk slaap gewoon goed.. Zorg ook goed voor mijn lichaam qua eten en sporten enz..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slaap 7 uur per nacht, zet wel de wekker voor de zekerheid. In het weekend slapen tot ik wakker wordt is ook gewoon 7 à 8 uur
Het zijn symptomen van naderende 'burn out'. Praat er met je huisarts over.
Normaalgesproken merken we weinig van ons zenuwstelsel. De miljarden zenuwcellen verrichten onopvallend hun gecompliceerde taak, onder aansturing van de hersenen en het ruggenmerg, en zorgen ervoor dat we de dagelijkse beslommeringen het hoofd kunnen bieden.
We merken pas dat er iets mis is, als de belasting door aanhoudende spanningen te groot wordt.
Het komt steeds vaker voor, ook op jonge leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan van alles zijn:
De oorzaak van lusteloosheid kan bijvoorbeeld liggen in een afgenomen conditie door een ongezond levenspatroon;
Eenzijdige voeding
Onvoldoende lichaamsbeweging
Een verstoord slaapritme.
Ook bij neerslachtigheid of een depressie, na een ziekte, na een ingrijpende gebeurtenis en bij het ouder worden kunt u zich lusteloos voelen.

Laat anders ook eens je bloed testen via de huisarts.

Toegevoegd na 43 seconden:
Stress is ook een belangrijke veroorzaker van lusteloosheid