Vraag over angsten

Hoi, ik wil weten met wat voor specialist je kan praten over een bepaalde angst die je hebt. Mijn grootste angst is achterna gezeten worden en/of ontvoerd worden. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (5)

Eerst je huisarts, die kan je dooverwijzen naar een psycholoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook een cd sessie van 12 cd's bestellen in België bij Geert Verstraette. Deze man kan je door deze sessies prima van de meeste angsten afhelpen als je tenminste serieus zijn programma volgt. Je kan ook een gratis sessie bij Pieter Freijters volgens en als die bevalt een betaalde sessie doen.
13 jaar geleden
Je hebt hier praktijken voor die je hiervan af kunnen helpen, ik zou best even wat voor je willen zoeken, maar weet je woonplaats natuurlijk niet! Misschien even zelf googelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in den haag..
Je kan ook een therapeut raadplegen.

Bij de een zal Cognitieve Gedragstherapie een oplossing bieden, en bij een ander zal het lichaamsgericht werken, bijvoorbeeld Cesartherapie zijn.

Mensen, die met behulp van deze vorm van oefentherapie een basis hebben gelegd om op lange termijn hun angsten compleet onder controle te krijgen, kunnen met behulp van oefeningen hun lichaam en geest beter in balans houden.

Meer uitleg over de verschillende therapieën:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, als het echt nodig is bestaat er ook medicatie. Mij werd destijds "Lysanxia " ook wel "Prazépam genaamd" voorgeschreven. Heeft nagenoeg geen bijwerkingen en helpt echt.
Uiteraard eerst een arts raadplegen.
Eric