Hoe leer ik weer lachen?

Vroeger mocht ik nooit openlijk lachen van mijn ouders. Mijn ouders hadden veel problemen. Als ik dat deed werd ik flink gestraft, maar nu zit ik met het probleem dat het niet lukt. Als ik iets leuks zie denk ik wel van"dat is grappig" maar lach ik er niet om. Als ik probeer te lachen klinkt het heel gek. Wie kan mij met dit probleem helpen of zou tips willen geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
4K

Het beste antwoord

klinkt het gek als je lacht? oh je bent lang niet de enige!
de ene giert van het lachen, de andere snurkt erbij, weer iemand anders klinkt alsof ie zwaar zuurstof tekort heeft...

het kan niet gek genoeg!!! waarschijnlijk vind je zelf dat het raar klinkt omdat het altijd verboden is (hoe raar kunnen ouders zijn.... sorry)

ik denk dat je niet kan lachen omdat je het zelf forceert en erop gaat leggen hoe je lacht.
als je die gedachte loslaat en jezelf laat gaan dat je ECHT kan lachen.

ik weet niet of je het ook hebt met andere emoties? (lijkt me sterk dat alleen het lachen onderdrukt werd) en het in het hoofd van een kind niet gaat om het lachen zelf maar emoties op zich waarin je ook geremd kan worden of je geremd kan voelen.

als dit het geval is zal je dus moeten leren je emoties te uiten. (zie link) of hiervoor in therapie gaan.

ik hoop dat je wat aan de tips hier hebt, en ongestoord kan leren genieten van zelfs een enorme slappe lach... en natuurlijk de mensen om je heen kan laten genieten van je lacht(en)

succes!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, moest al lachen toen ik je stukje las. Een dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi dank je! maar wat ik weer grappig vind... ik zie het plusje niet :)

Andere antwoorden (5)

Er bestaan een lach-therapie en ik heb gehoord van mensen dat dat goed geholpen heeft..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met dit product:http://www.newsweird.com/2011012209/news/unusual-products/japanese-inventor-creates-an-ingenious-way-to-make-your-kids-smile-3583
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een muziekwinkel en koop de DVD box van Monty Python.

En als aanvulling de box van Little Britain.

Bonnetjes opsturen naar zorgverzekeraars. Lachen zit in basispakket.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lachen en huilen zijn emoties die je niet moet onderdrukken. Dat kan stress veroorzaken. Lachen zorgt voor een spanningsontlading, waardoor de bloeddruk daalt, de hartslag vertraagt en de spieren ontspannen. Emotioneel voel je je bevrijd en ontspannen.
Gelukkig kan je trainen om te leren huilen én lachen, maar daar moet je wel de tijd voor nemen. Hier vind je een aantal goede tips:
http://www.hoedoe.nl/lichaam-geest/stress/hoe-doe-ik-aan-lachtherapie
In verschillende Amsterdamse parken kun je 's zomers gewoon mee doen aan lachsessies, en wellicht bestaat dat ook in jouw woonplaats:
http://www.seeamsterdamtours.nl/?id=287
Ook worden er overal in het land cursussen gegeven, zoals lachyoga.

Veel plezier!
13 jaar geleden
Probeer het volgende filmje eens een paar keer te bekijken (met geluid) zonder te lachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
brrr, ik vond het er eerder eng en pijnlijk uitzien, die enkels.