Wat moet je doen als jezelf niet mooi vind, en te dik. Terwijl iedereen zegt het omgekeerde. Maar toch niet lekker in je vel zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
2.1K

Antwoorden (13)

Je er gwn niks van aan treken kijk om je heen er zijn dikere mense dan jij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accepteer je zoals je bent.
Het gaat niet om je uiterlijk maar om je innerlijke waarden.
Leer te houden van zelf.
En blijf positief denken dan komt alles weer goed.
13 jaar geleden
Probeer jezelf te accepteren zoals je bent. Dat is soms erg moeilijk, maar uiteindelijk wel het beste. Ik weet het. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Geniet van de complimentjes. De meesten zeggen dat echt niet zomaar. Ik vind het zelf ook moeilijk. Als mensen mij een complimentje geven dan zeg ik dat ze niet zo gek moeten doen en wuif ik het weg. Het beste is ervan te genieten en het echt te geloven.

De ene persoon zit in een rolstoel en de andere is weer te dik. Iedereen is weer anders. De ene persoon kan beter met haar of zijn eigenaardigheden omgaan of kan het beter accepteren dan de andere. Je bent nou eenmaal zo en jij moet er mee leven. Ik zelf vind het ook moeilijk om positief over mijzelf te praten, maar ik probeer het wel te relativeren. Ik ben zoals ik ben en ik moet er mijn hele leven nog mee doen. Of je doet er wat aan door af te vallen, plastische chirurgie of wat dan ook of je kunt er mee leren leven.

Verder kun je even over de volgende vragen nadenken?
* Vind je het voor je zelf erg dat je te dik of lelijk bent of omdat je het gevoel hebt dat je niet aan de standaard van de maatschappij voldoet?
* Wat is het belangrijkste een leuke, gezellige persoonlijkheid met veel zelfvertrouwen of het uiterlijk?
*Waarom naar perfectie streven als dat toch niet mogelijk is?

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Suc6 en hopelijk kun je het los laten en genieten van je jezelf!! Je bent het waard!

Toegevoegd na 46 minuten:
En misschien heb je hier nog wat aan. -->
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik ken het gevoel. Ik snap het erg goed!! Ik denk ook vaak dat mensen naar mij staren, maar geloof mij mensen vullen vaak de gedachtegang van een andere in door te kijken naar houding en de blik van een ander. En weet je? 9 van de 10x denken ze het verkeerde(vooroordelen). Het is veel belangrijker om lekker trots op jezelf te zijn en je zelf te accepteren. Dan straal je positiviteit uit en dan vinden mensen je echt veel leuker en dan zien mensen minder snel je uiterlijk. Dat word overschaduwd door je persoonlijkheid. Je persoonlijkheid gaat het tenslotte om. Haa maar ik geef toe hoor. Ik denk wel zo, maar ik ben ook nog steeds erg negatief over mijzelf. Het is erg moeilijk om het te accepteren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook stevig en ik heb ook geen modellenfiguur, toch probeer ik mezelf te zien als een persoonlijkheid. Het draait niet allemaal om uiterlijk en ik weet zeker dat jij ook schoonheden bezit waardoor je eruit springt. Als je je van binnen goed voelt straal je dat ook van buiten uit. En anderen kunnen er misschien wel zo knap uit zien, voor hetzelfde geld zit er helemaal niks bij qua karakter of intelligentie. Dan mis je toch veel meer?
De meeste mensen maken de fout om andere mensen en zichzelf te beoordelen op uiterlijk schoonheden. De verpakking maakt niet wie je bent. En zelfs als je jezelf perfect zou vinden zou niet iedereen die mening met je delen. Besef dat je uniek bent zoals je bent en blijf aan je innerlijke schoonheid werken. Dat is namelijk de enige schoonheid die niet vergankelijk is! Uiteindelijk worden we van buiten allemaal lelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi, kort en bondig gezegd:D een +
Ga eens naar een naturistische sauna. Na 5 minuten ben je van al je complexen af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé, kijk eens in de spiegel..Nee, niet zomaar naar je kilootjes, maar béter!

Wat zie je dan? Iemand die gezond is? Iemand die zonder handicap zomaar alles kan doen wat voor die dag gepland staat?
En kijk nóg eens goed: wat is er mooi aan je? Je haren, je gave huid, je verzorgde nagels, je leuke kleding, je gave tanden?

Staat daar een persoon die vriendelijk is, behulpzaam voor anderen, een goed karakter heeft, eerlijk, is, betrouwbaar?

Wauw, wàt een mooi mens!

Maar als jij er mee zit, en dat doe je getuige je vraag, doe er iets mee. Vraag bij je huisarts een verwijzing voor een psycholoog om tijdens een paar gesprekken wat aan je zelfbeeld te werken. Beter nu dan je hele leven last van dit negatieve gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee! Kinderen vanaf 8 jaar kunnen daar terecht bij een kinderpsych.
En ik zou het zeker bespreken met je ouders. Ouders willen graag weten hoe hun kinderen zich voelen en ze zullen luisteren en je willen helpen, dat weet ik zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je positieve en gezonde antwoord!
Ga van jezelf leren houden en negeer wat anderen zeggen op dit moment even) , want dat werkt toch alleen maar averechts voor jou. jij irriteert je aan hen omdat zij jou een spiegel voorhouden. Keer dus even in jezelf en schrijf eens van je af over dit onderwerp... kijk wat je tegenkomt. Waarom vind je jezelf lelijk en dik? kijk eens wat verder terug... Sinds wanneer ben je zo gaan denken en waarom? iedereen is precies goed zoals hij zij is, op dat moment. Maar als jij jezelf weer mooi gaat vinden, en dat begint niet aan de buitenkant maar aan de binnenkant, dan komt het met jouw buitenkant dik in orde. Over van jezelf leren houden is hier op GV heel veel terug te vinden... daar begint het... En dan ga je ook vanzelf weer lekker in je vel zitten...

Toegevoegd na 1 minuut:
Ja wat ik nog wou toevoegen.... begin eens te kijken naar wat je wél mooi vind aan jezelf en beperk dat niet tot je lichaam. Want als je 100 bent zie je er ook uit als een overjarige aardappel, maar dan nog is de binnenkant mooi en wijs en wat is er mooier dan dat... Dus staar je daar alsjeblieft niet blind op!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt!
Iedereen is onzeker over zichzelf, dus het is heel normaal dat je je zo voelt! Toen ik vroeger een beetje onzeker was, en me druk maakte om dit soort dingen, luisterde ik altijd naar dit liedje:

http://www.youtube.com/watch?v=sTJ7AzBIJoI

Dat werkt heel goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan jezelf gaan werken. Zowel aan de binnen als aan de buitenkant. Je zou eerst bij jezelf eens kunnen bekijken wat je écht niet mooi aan jezelf vindt en kijken of je daar iets aan kan veranderen. Wat niet verandert kan worden accepteren maar misschien iets met je haar, of een kleine make over. En rondkijken of je een leuke manier vindt om je lichaam te trainen. B.v. zwemmen of iets dergelijks. Natuurlijk is de buitenkant niet het belangrijkste maar op dit moment zit je daar het meeste mee.
Tegelijkertijd is het zaak om een methode te vinden waarbij je anders over jezelf gaat denken. (als idee kan je aan familieopstellingen denken of nlp maar er zijn vele methodes, kijk wat je aanspreekt.)Zodat je leert om te focussen op je positieve kwaliteiten. Op dit moment focus je je nog op de negatieve. Het lichamelijke en geestelijke kan wel het beste samengaan. Dus misschien is het een idee om eerst die methode te vinden die je innerlijk helpt, anders laat je dat gauw zitten. Kijk ook of je kleding wel bij je past. Soms zijn het kleine dingen waardoor je je heel anders gaat voelen. Om mee te beginnen kan je elke dag tegen jezelf in de spiegel zeggen: ik zie er elke dag beter uit. En lach tegen jezelf, ook al meen je het niet. Het gaat erom om een gedachtenpatroon te doorbreken.

Je had het in een reactie over starende mensen. Het opmerkelijke is dat, wanneer je jezelf niet waardeert zoals je bent, je denkt dat de mensen die staren dat doen omdat ze je niet mooi vinden.
Als jij jezelf wel mooi/aantrekkelijk voelt en diezelfde mensen staren naar je, dan denk je dat ze dat doen omdat je er zo goed uitziet.
Het is dus echt belangrijk dat je anders over jezelf gaat denken.
Daar heb je ook heel veel aan als je ouder wordt weet ik uit ervaring ;-)
Succes Schoonheid !
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+positief en oppeppend antwoord!
Bedenk dat elk mens, mooi, dik dun of lelijk wel iets heeft dat ie aan zichzelf zou willen veranderen. Zelfs de mooiste mensen hebben iets wat ze niet mooi vinden aan zichzelf.

Zelfs heel beroemde mensen zijn eigenlijk niet de knapste en zouden zelfs zomaar je buurman/vrouw kunnen zijn, iemand die nauwelijks opvalt in de kudde. MOet je maar zoeken op google: vips without make-up.

Er is een verschil tussen weinig zelfvertrouwen en een laag zelfbeeld hebben. Het heeft wel degelijk met elkaar te maken. Toch kan je ook al vind je jezelf niet zo mooi (= laag zelfbeeld) vindt, laten zien dat je zelfvertrouwen hebt.

Op je vraag wat je moet doen: als iedereen zegt dat je mooi bent, dan zou ik ze maar gaan geloven. Want ze zeggen het niet zonder reden. En de complimentjes zijn echt bedoeld voor jou... en niet voor de buurman/vrouw.

Complimenten zijn welgemeend en worden niet zomaar zonder reden gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
precies Bigmomma! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ heel goed gezegd!
zie eens naar jezelf in de spiegel, zeg tegen jezelf dat je een "pièce unique" bent en geloof dat dus ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga voor jezelf na of je voor je lengte te dik of te dun bent (Body Mass Index BMI) Voorkom dat je lichter wilt zijn of zwaarder wilt worden. Wil je toch afwijken door lichter te willen worden dan jouw BMI, vraag je je dan af wat voor jouw de rede is. Normaal is er geen rede om af te willen wijken van het ideale gewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is mooi en niet te dik...niemand is perfect de een heeft dikke benen de ander te zware borsten, accepteren is het antwoord...

Misschien ben je te kritisch op jezelf en kom je tot de conclusie dat je jezelf te dik vind, wat niet waar is volgens vrienden, het zit misschien tussen je oren.

Wat je kan doen om jezelf wel mooi te vinden, gewoon door te zeggen dit ben ik en ik ben mooi, punt.