Waar kan ik testen of ik de Syndroom of Asperge heb?

ik denk dat ik dat syndroom heb, maar waar kan ik dat testen? om er 100% zeker van te zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het verstandig, om jezelf eerst goed te informeren over het Syndroom van Asperger. Je zegt dat je DENKT dat je het hebt, en je schrijft het verkeerd. Niks mis mee, maar daarom heb ik het idee, dat je er nog niet zoveel van weet. Hier vind je info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger
http://www.autsider.net/spectrum/asperger-syndroom.htm Ik lees dat je 13 jaar bent: bespreek het eens met ouders/verzorgers en school: wat vinden zij ervan? Zoals al gezegd: geen enkele test op internet is goed..... mijn zoon heeft het Asperger Syndroom en bij verschillende testen die we voor de gein hebben gedaan scoorde hij als "wat autitrekjes"....nou: ik kan je verzekeren, dat hij ECHT autist is :-)
Doorverwijzen kan via de huisarts naar een psychiater, maar ik denk dat dit wel via je ouders/verzorgers moet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord op de verkeerde plaats gegeven ;-)

Antwoorden (4)

Alleen een psychiater kan die diagnose geven als je het officieel wilt weten. daar kun je je via huisarts naartoe laten verwijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkele online test geeft 100% zekerheid, daarvoor zal je een verwijsbrief bij de dokter moeten halen en naar een Psych moeten.
Voor een (goeie) online test verwijs ik je naar http://www.aspergersyndroom.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Leuke test. Ik scoor een comfortabele 13.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf 19 :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
33 ;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een 3, ook niet helemaal goed geloof ik xD
Als je er echt 100% zeker van wilt zijn, kan alleen een psychiater jou het antwoord geven. Die mensen zijn ervoor opgeleid om dergelijke gecompliceerde diagnoses te stellen. Dat kan een leek of een website niet voor je doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het verstandig, om jezelf eerst goed te informeren over het Syndroom van Asperger. Je zegt dat je DENKT dat je het hebt, en je schrijft het verkeerd. Niks mis mee, maar daarom heb ik het idee, dat je er nog niet zoveel van weet. Hier vind je info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger
http://www.autsider.net/spectrum/asperger-syndroom.htm

Ik lees dat je 13 jaar bent: bespreek het eens met ouders/verzorgers en school: wat vinden zij ervan?

Zoals al gezegd: geen enkele test op internet is goed….. mijn zoon heeft het Asperger Syndroom en bij verschillende testen die we voor de gein hebben gedaan scoorde hij als "wat autitrekjes"....nou: ik kan je verzekeren, dat hij ECHT autist is :-)
Doorverwijzen kan via de huisarts naar een psychiater,
maar ik denk dat dit wel via je ouders/verzorgers moet gebeuren.