Dit kan optreden als een mens overbelast is. Een vervlakking van de emoties. Tegen een burnout aanzitten. Of te weinig slaapt, met een partner die al s morgens vroeg de radio een uur in de slaapkamer aanzet. Dat kan als je vrijgezel bent maar niet in een gezamenlijke huiskamer. Geef hem oortjes, moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haalt er een andere vraag bij van Annswers. Moet op zich kunnen, maar wellicht spelen er nog meer dingen mee.

Andere antwoorden (4)

Het zou iets te maken kunnen hebben met het gebrek aan zonlicht de laatste tijd. Het is bekend dat veel mensen in de wintertijd last krijgen van een zogenaamde winterdip of winterdepressie. Dat komt door het langdurige gebrek aan zonlicht, de kou en het veelvuldig binnenzitten. Vooral tegen het einde van de winter krijgen mensen daar last van. Voorjaarsdepressie is dus ook een bekend verschijnsel: zodra het een keer lente wordt is de puf eruit, zijn mensen een beetje lamgeslagen door de winterse somberheid.

Het kan ook zijn dat je te weinig leuke dingen hebt om te doen, te weinig uitdaging in je dagelijks leven. Misschien geeft je baan / studie niet genoeg voldoening, misschien heb je te weinig ontspanning in de vorm van hobby's of uitstapjes. Tja, het kan vanalles zijn. Ik weet niet wat er speelt in je leven op dit moment. Maar dat van die winterdip, dat zou het best eens kunnen zijn. Misschien eens een reisje boeken naar de zon? Er even helemaal uit en lekker energie opdoen in een warm land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi antwoord: PLUS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima antwoord. niets aan toe te voegen +!
Zoals Lavender al schreef kan dit komen door een gebrek aan zonlicht. Hier zijn lampen voor te koop, die heel goed helpen. Ga eens naar een electronicazaak en laat je informeren over deze lampen. Als je dagelijks een tijdje in het licht van zo'n lamp zit is meteen je vitamine D weer aangevuld en voel je je een stuk vrolijker. Ik moet er wel bij zeggen, dat ze enigszins aan de prijs zijn.
Succes. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat het direkt door een tekort aan zonlicht komt. Het kan zijn dat je één of meerdere malen iets hebt meegemaakt, en daar eigenlijk nog niet helemaal overheen bent. Als je veel dingen hebt meegemaakt, met relaties, gezondheid en dergelijke dingen, kom je in een soort roes waar je moeilijk uit komt. Een arts zal dan in veel gevallen anti-depressiva voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hersenen maken dat niet aan alsof je er geen invloedt op hebt. JIJ maakt dat aan. Dus jij bent minder vrolijk en maakt minder plezier.
Misschien door de druk van de maatschappij/werk/relatie vindt je het leven minder leuk.
Jij hebt daar invloedt op!!!
Wees geen slachtoffer, dan is een slecht excuus om passief te kunnen zijn. Je bent dan alleen maar slachtoffer van JEZELF