Hoe intergreer ik doelen en ritme in mijn leven?

Ik wil graag afvallen, leren, sporten en cultureel bezig zijn maar door mijn overgewicht en calorierijkvoedsel ben ik elke keer moe en ga ik hangen waardoor ik niet actief bezig ben en ik mijn leven leef! Maar niet geniet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (5)

Je kan beginnen met hardlopen voor je conditie, eerste keer 10 minuten dan 20 minuten. Gewoon opbouwen en op je eten letten, snoep je veel? Probeer dat dan te halveren. Als je dit aleen al doet zul je zeker gaan afvallen en gaje je ook lekker in je vel voelen en krijg je energie om nieuwe dingen te proberen.
Suxes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een heel slecht advies! Als je zo gaat hardlopen dan is dat heel slecht voor je lichaam! Als je wilt hardlopen dan moet je dat heel langzaam opbouwen met een goed schema. dat betekent max 3 x per week hardlopen, met steeds een rustdag. En je kan schema's op internet vinden. je begint met 2 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen en dat 4 x. http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm Zeker met overgewicht moet je ook goed op je hart en gewrichten letten.
Je moet eerst SMART doelen maken:
Specifiek
Meetbaar
Acceptabel
Realistisch
Toetsbaar

En dan aan de slag!!! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ leuk gezegd Martine!
Je wilt wel heel veel in een keer. Dat is gedoemd te mislukken. kies een of 2 dingen uit, en begin daarmee.
En kies dan datgene wat je het leukste lijkt, dat geeft meer kans op succes en meer kans dat je de andere dingen ook gaat doen. succes
13 jaar geleden
Je wilt heel veel. Prima voornemens. Maar niet allemaal tegelijk.

Schrijf op je pc een mail aan jezelf hoe je jouw leven over een jaar ziet. Wat moet je doen om dat te bereiken. Noem je doelen. Nummer ze. Neem als eerste de hoogste prioriteit en start daarmee.

Beter kleine stapjes voorwaarts en je doel bereiken dan grote stappen en halverweg stoppen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duidelijk en helder. dus ook mee eens.
Het feit dat je deze vraag deelt betekent dat je baalt als je merkt dat je weer hebt gehangen voor de TV of zo. De enigste manier is zeggen GVD en nu is het gezeik afgelopen. Ik stop met de weg van de minste weerstand en dat lamme gedoe. Kijk eens of je een ritme kunt vastleggen voor jezelf waarin een tijdsdiscipline zit. Ga zoals iemand anders al zei, rustig beginnen met hardlopen. Bouw dat langzaam op om frustratie te voorkomen. Ga bv. bij een hardloopgroep en dan heb je meteen ook sociaal contact. Leg dingen vast in jouw agenda als je eens wat cultuur wilt snuiven. Dat is een kwestie van de afspraak maken en vastleggen dat je eens naaer een conert of uitvoering of wat dan ook gaat. Op de bank hangen en vegeteren brengt geen levensgeluk. In beweging komen en mensen ontmoeten in welke vorm dan ook geeft waarde aan je leven. Jij bent de enige die dat aan jezelf cadeau kunt geven. Kom in beweging en houd je aan jouw afspraken. Als het alleen niet lukt, vraag dan om een zetje van iemand anders You are worth it!