Gewoon rustig in en uit ademen of je lichaam
Ff laten hangen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker relaxen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar bestaan ook pilletjes voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mediteer of yoga
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Passiflora complex van dr vogel. Werkt altijd bij mij :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eenmalig athenolol 25 mg gebruiken werkt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat hiervoor is genoemd werkt volgens mij. Wat ik vaak doe, is doen alsof. Klinkt vreemd en dat is het ook, maar als je een beetje aanleg voor toneelspelen hebt, dan werkt het heel goed en langdurig.
Accepteer gewoon dat je zenuwachtig bent, maar neem een rol aan van een koele kikker. Dus acteer dat je helemaal niet zenuwachtig bent. Zo kan je met knikkende knieën een spreekbeurt ofzo houden en niemand heeft door hoe nerveus je bent. Dat is op zich al goed, maar wat helemaal geweldig is dat soms de zenuwen ook helemaal verdwijnen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zenuwachtigheid ontstaat vaak door angst; bang zijn te falen, te vergeten, iets fout te doen etc. Probeer je angst te relativeren, wat is het ergste dat zou kunnen gebeuren en als dat gebeurt wat zijn dan de gevolgen! Probeer verder natuurlijk je niet te laten leiden door deze gevoelens, stel voor jezelf of ze relevant zijn of niet! Verder heb je van zonnatura ook rustgevende thee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook helpt is de MatriXmethode toe te passen.
Dat is een manier om het beeld, geluid, gevoel of gedachte die je hebt rondom een situatie, te veranderen.
Met een goede begeleiding (bij losstaande dingen vaak maar 1 sessie) begrijp je hoe het werkt en kun je dit op van alles in je leven toepassen. De moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zenuwachtigheid kan betekenen dat je met je gedachten ergens anders bent dan in het 'nu' (het moment zelf). Wat het snelst kan helpen is bewust gaan ademen.
Leg je hand onder je navel en duw je hand naar voren dmv buik-ademhalen. Zo concentreer je je op 'nu' waardoor je niet meer afgeleid bent door je zenuwachtige gedachten.
Een soort meditatie dus.