Waar is herman brood nou echt aan gestorven ?

wat heeft hem er toe gezet om zelfmoord te plegen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
15.6K

Het beste antwoord

Waarom zelfmoord
Redenen waarom men aan zelfmoord denkt of daadwerkelijk zelfmoord pleegt kunnen heel erg uiteen lopen. De voornaamste redenen zijn het geen uitzicht in het leven hebben of psychische ziekten. 90 procent van de mensen die zelfmoord pleegt heeft een psychische stoornis.

■Verlies van een dierbare zoals de partner, kind, ouders, broer, zus ed.
■Geen relatie kunnen vasthouden of kunnen aangaan (eenzaamheid en geen geborgenheid)
■Geen vrienden om zich heen hebben (eenzaamheid)
■Grote schulden
■Persoonlijkheidsstoornis (bijvoorbeeld borderline)
■Problemen met werk
■Zelfhaat (geen zelfvertrouwen of zichzelf lelijk vinden)
■Na een psychische trauma (zoals mishandeling of verkrachting)
■Lichamelijke ziekten die niet geaccepteerd worden of ondraaglijk zijn

Zelfmoord is immers je eigen keuze. Het is de ultieme liberale daad. Jijzelf en niets of niemand anders maakt uit wanneer je sterft. Okay, zelf bepalen wanneer je geboren wordt is nog beter, maar biologisch wat minder haalbaar. In Nederland is het recht op zelfbeschikking bovendien aardig geaccepteerd. Je hebt een vereniging voor zelfmoord en zelfs politieke partijen hebben er wel oren naar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Teveel verschillende poedertjes gesnoven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij was kort voor zijn zelfdoding gestopt met drugs. Daar werd hij niet gelukkiger van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Broods einde kondigde zich al aan. De verhalen over zijn afkicken leken aanvankelijk een zoveelste publiciteitsstunt. Maar toen alle optredens met de Wild Romance en de bigband werden afgezegd, een theatertournee werd gecanceld en de enorme schilderijenproductie stokte, leek er toch iets ernstigers aan de hand. Zonder drugs bleek Herman Brood, 54 jaar oud, nergens meer toe in staat.
Brood gebruikte sinds zijn zeventiende speed, een middel dat energie geeft, maar tevens voor de afbraak van het lichaam zorgdraagt. Voor de juiste balans dronk hij daarnaast dagelijks zo'n twee liter sterke drank of mierzoete likeur. Doorgaans sliep hij telkens één op de twee nachten. Hét recept om binnen korte tijd het leven te laten. Brood hield het een kleine veertig jaar vol.
Het jaar ervoor raakte Brood zijn kameraad kwijt, zoals hij de dope noemde. Hij kon het pepmiddel injecteren wat hij wilde; het effect was weg. Dus stopte hij ermee. Dat ontaardde in deerniswekkende en mensonterende taferelen, waarbij de zanger-schilder incontinent raakte, epileptische aanvallen kreeg, veel gewicht verloor en tenslotte met een maagbloeding in het ziekenhuis belandde. In een Londense kliniek werd hij een aantal malen ontgiftigd. Het moet hem toen duidelijk geworden zijn dat hij aan het eind van zijn leven was gekomen. Want ondanks het advies geen alcohol meer te drinken werkte hij nog flinke hoeveelheden naar binnen. In plaats van het opwekkende speed nam hij het verdovende methadon, in combinatie met slaappillen en alle andere medicamenten waarop hij de hand wist te leggen. Enkele tv-interviews lieten een wrak zien dat zich schuifelend voortbewoog en vrijwel onverstaanbaar sprak. ,,Ik ben naar de kloten'', vatte hij het zelf samen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, nou ja, een plus ok, maar een dikke? het is gewoon 1 op 1 gekopieerd en geplakt van de gelinkte site. plus van mij dus voor het zoeken, de dikke plus is voor de schrijver van het artikel Jaap Stiemer
Amadea
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. Dat geldt feitelijk altijd voor informatie die uit een bron komt. Niemand kan alles weten, iedereen weet ergens een beetje van, en sommigen weten van één ding geweldig veel.
Zo zijn we op de wereld om elkaar te helpen!
Ik denk dat er kortsluiting in zijn hersens is ontstaan, ik bedoel dat dus figuurlijk. Je kunt er van alles stoffelijks aan toe dichten, maar uiteindelijk is er wel iets mis met je, als je de wens om te leven hebt verloren. En bij mis doel ik niet op de persoon, maar een mens heeft in zijn genen een overlevingsmechanisme zitten. Als dat niet meer functioneert dan is er dus iets mis