Aan welk genotsmiddel kun je niet verslaafd raken?

13 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je aan slapen niet verslaafd kan raken, althans niemand zou doorhebben dat je er aan verslaafd bent. Misschien is iedereen wel verslaafd aan slapen?
Annswers
13 jaar geleden
ik vind dat slapen wel interessant eigenlijk

Het beste antwoord

Het tweede antwoord komt het dichtste in de buurt van de waarheid: aan paddo's kun je niet verslaafd raken. Dit komt omdat het lichaam 'gewend' raamt aan de werkzame stof in paddo's, psilobine. Als je kort na gebruik nog een keer paddo's zou eten is het effect enorm veel minder, tot nagenoeg nul. Dit duurt ongeveer een maand, maar de termijn verschilt per persoon. Als je heel vaak paddo's eet, wordt het effect steeds minder omdat je lichaam er steeds meer aan gewend raakt.
Je kunt dus niet echt verslaafd raken aan paddo's op de manier zoals men 'verslaving' interpreteert. Wel is het inderdaad zo dat paddo's een genotsmiddel blijven en dat je steeds maar weer wil trippen - het is een vrij gave ervaring. Maar echt verslaafd? Nee, dat kan je niet geraken aan paddo's.

Zo, nu ga ik mijn kabouters voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk niet dat deze bestaan. Genotsmiddelen zijn middelen die je een prettig gevoel geven. Wanneer je iets heel erg prettig vindt zal je altijd meer willen, en dat kan soms dus uit de hand lopen. Dat is gewoon de manier waarop de mens werkt. Sommige mensen zijn voor het een meer gevoelig dan het ander, maar er zullen altijd mensen zijn die zich uiteindelijk niet meer kunnen bedwingen en verslaafd raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een onlangs gekocht boek , het boek voor de moderne man, vertellen ze dat bij paddo's de kans het kleinst is dat je er verslaafd aan wordt. En bij heroïne is de kans het grootst. Maar op jou vraag is het antwoord : geen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nog geen geval gemeld van verslaving aan verse munt thee.
Wel aan de suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die zijn er in de regel dus niet ik praat
dan over genots middelen als drugs en niet als in zaken waar mensen van genieten zoals een kopje thee.
het verslavende van genotsmiddelen die niet lichamelijk verslavend werken zit in dat de gebruiker van dergelijke middelen de wereld zonder middelen als zo saai kan ervaren dat het eigenlijk de moeite niet is dit kan ernstige vormen aannemen tot aan depressief toe als dan weer een middel gebruikt word stoppen ook de ontwennings verschijnselen dit is een feit dat veel gebruikers van onschuldige genotsmiddelen ervaren ook bij wiet&hash dat lichamelijk niet verslavend werkt hebben gebruikers vaak kortdurend last van slapeloosheid en missen zij de psychise effekten dan hebben zij vaak de neiging om toch maar weer een blow te roken en doen dat vaak dan ook
en zelfs een middel als chokolade kan dit effekt hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een genotsmiddel is iets waar je van geniet en makkelijk verslaafd aan 'kan' raken..ik ken geen genotsmiddellen die niet verslavend zijn, anders is het geen genotsmiddel meer.

Ik drink al jaren koffie...moeilijk, dus ik kan wel zeggen dat ik verslaafd ben aan koffie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een hele volle blaas heb, zie ik de wc wel als een "genotsmiddel" geeft een opluchtend gevoel. en daar geniet ik van :)

Ik kan niet zeggen dat ik verslaafd raak en dat ik mijn urine ophoud totdat mijn blaas op knappen staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@darkreaven; Een typisch kenmerk van verslaving is als hetgene waar je verlaafd aan bent niet voorhanden is je op zoek gaat naar een alternatief.
Dus in geval van jouw verslaving is genezing ook niet waarschijnlijk maar je zou de UA (anonieme urinerders) kunnen proberen.
Verder is jouw verslaving alleen strafbaar in extreme gevallen zoals "wildplassen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Er is geen een genotsmiddel waaraan je niet verslaafd kunt raken.Een genotsmiddel brengt innerlijke rust in je waardoor je je beter voelt en beter presteert.Iedereen vind het normaal dat hele volksstammen s'morgens naar de koffieautomaat lopen op het werk en zich dit toe eigent.Kijk eens in de laden van een willekeurig kantoor.Er in de meeste gevallen ligt er drop chocolade en dergelijk snoepgoed in om de innerlijke rust(tussen de oren omdat het een bepaalde stof bevat) te bevredigen.En dit is wat iedereen de dood normaalste zaak van de wereld vind,maar het zijn allemaal genotsmiddelen die geaccepteerd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan eigenlijk aan alles verslaafd raken, ook al zit er geen verslavende stof in.
Als je het heel graag wilt ervaren en het liefst zo vaak mogenlijk kan je spreken van een verslaving, meestal is dat dat een geestelijke verslaving en krijg je geen afkickverschijnselen als je ermee stopt.