kijk, je rookt net afentoe een shagje en je doet het niet over je longen maar je krijgt toch de nijging om er eentje op te steken hoe kan dit ?

deze vraag is voor vrienden en wil ik zelf ook wel s weten wie weet heb ik er later als ik ouder ben er wat aan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (7)

je hoeft niet over je longen te roken.
de nicotine wordt ook via de slijmvliezen van de mond opgenomen.
en nicotine is verslavend.
13 jaar geleden
waarom verspil je geld aan shag als je niet eens fantsoenlijk rookt?

Toegevoegd na 15 seconden:
fantsoenlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
fatsoenlijk? je hebt gelijk dat het een verspilling van geld is, maar geen enkele manier van roken is fatsoenlijk. Het is smerig, en hartstikke slecht voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee maar ik vind het gewoon dom als je geld uitgeeft aan iets waar je alleen maar stoer mee wil doen. Als je verslaaft aan roken ben is roken slecht maar als je het voor de lol doet ben je echt gewoon dom...
het is niet puur alleen de nicotine die aantrekt in een sigaret.
als je een sigaret ruikt als die aangestoken is, werkt dat ook aantrekkelijk. En om de smaak nog beter te laten doordringen, proef je het met je tong.
De volgende stap is over je longen roken en dan komt de nicotine in je bloedbaan en dus ook bij je hersenen waar het een verslaving op kan leveren, want het is voor de meeste mensen een prettige ervaring. Je hersenen reageren nu dus al op de geur van een sigaret, wil je niet verslaafd raken, dan kun je daar nu nog makkelijk mee stoppen. Als het eenmaal in je bloedbaan zit, heb je een veel groter, maar niet onoverwinnelijk probleem.

Tip van een echte roker; begin dr niet aan.
Trouwens; je geld gaat letterlijk in rook op

Ik ga zelf stoppen onder speciale begeleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de grootste verslaving van een sigaret niet de nicotine is (wat ook al groot is) Maar de psychische verslaving is nog het grootst. Het zin krijgen in een sigaretje als je gezellig met vrienden bent, of een kop koffie drinkt e.d. Je gaat dan die dingen associeren met een sigaret. Je bent dan snel verslaafd aan die gewoonte. En dat maakt het moeilijk om er mee te stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het van de andere kant bekijkt, namelijk hoe kan je stoppen met roken, dan zie je dat het fysieke deel (de nicotine) gemakkelijk opgelost kan worden door kauwgom of pleisters. Maar toch gaat het dan nog vaak fout, men begint weer opnieuw te roken.
Waarom?
Dat komt door de handeling van het roken.
Roken is een handeling, die je een houding geeft. Je hebt iets te doen, je bent bezig met je handen en je hele lichaam.
Die handeling is het belangrijkste deel van de verslaving.

En daar heb je al last van, blijkbaar.
13 jaar geleden
Zo is iedereen begonnen. En allemaal zouden ze niet vetrslaafd raken. In principe is een shaggy al verslavend en ben je dus eigenlijk al nicotine verslaafd als er thuis wordt gerookt door je ouders. Enigste wat je zelf nog hoeft te doen is hem zelf aansteken en in je mond stoppen. Als je eigenlijk wel wil gaan roken, het al doet, of er de neiging toe hebt kun je het boek van allen carr gaan lezen. Hij heeft er twee: een voor jongeren en een voor mensen die willen stoppen. Zou zeggen lees ze is en kijk of je dan nog denkt aan roken. Het zijn goede boeken want ik ben er na 10 jaar roken mee gestopt, maar mijn lichaam had jhet leuker gevonden als ik er nooit aan begonnen was, want ik heb vaak de dag vervloekt waarop ik begon met roken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ik op mijn 16e niet was gaan roken...had ik nu 5000 euro bespaard, zo'n 70 % minder kans gehad op longkanker, was ik waarschijnlijk al over ,mijn astma heen en niet jaren dood en dood moe geweest wegens het zuurstoftekort naar mn hersens toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met een "gewoonte" kan soms moeilijker zijn dan de daadwerkelijke verslaving. Je kan namelijk ook verslaafd zijn aan een gewoonte, die is hardnekkig af te leren.