Volgens mij zijn nachtmerries het resultaat van spanningen overdag, ook al ben je je daar niet altijd van bewust.
Het lijkt me dus het beste om bij een gewone psycholoog de oorzaak van de spanningen te achterhalen en een remedie te overwegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nachtmerries kunnen ook komen doordat je het 's nachts te warm hebt.. Bij mij helpt het als ik het raam open zet, of onder een dunnere deken slaap..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de 2 bovenstaande antwoorden heel plausibel..en zeker ook het 2e antw. omdat het waar is en je daar niet zo gauw aan zou denken. Ook kan een overbelaste lever reden geven tot nachtmerries..ontgiften/ontzuren is dan DE REMEDIE. Kijk eens onder Peter Jenschura op internet.. isbn- 13:978-3-933874-15-3. Ik heb de ontgifting gedaan en ben, binnen 7 weken, op 1001 manieren opgeknapt... van waar ik eerder ... afgeknapt van was.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vind de 2 bovenstaande antwoorden heel plausibel..en zeker ook het 2e antw. omdat het waar is en je daar niet zo gauw aan zou denken. Ook kan een overbelaste lever reden geven tot nachtmerries..ontgiften/ontzuren is dan DE REMEDIE. Kijk eens onder Peter Jentschura op internet.. isbn- 13:978-3-933874-15-3. Ik heb de ontgifting gedaan en ben, binnen 7 weken, op 1001 manieren opgeknapt… van waar ik eerder ... afgeknapt van was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Zou het kunnen, dat je zo bent opgeknapt omdat je nu (eindelijk?) eens echt naar jezelf hebt geluisterd, de tijd voor jezelf hebt genomen, en jezelf hebt verzorgd? Die Jentschura verkondigt namelijk nogal controversiële theorieën. Daarom lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het door dat "ontgiften" komt. Aangezien we vanuit andere hoeken al weten dat zeven weken afstand nemen van alle stress, en aandacht besteden aan jezelf, *enorm* helpt om weer in balans te raken, lijkt dat me een veel plausibelere uitleg. En eigenlijk wisten we dat al vanuit het gewone boerenverstand, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boerenverstand > placebo effect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha... tja..nou.. ik ging gewoon door met tijd 'voor andere(n)... met --- medeneming --- van "de controversiele theoriën" . Ofwel, ik verdiepte mij er in - en ik deed het - en ik ervoer het verschil... (deed jij dat ook ?) Wat mij regelmatig opvalt en wat uiteindelijk onbegrijpelijk is: DAT IS ... dat mensen een oordeel vellen omtrent iets dat zij zelf niet zijn aan, en/of, in gegaan ........................................................................................ ......................................................................................... ........................................................................................ ......................................................................................... ..................................... .......................................
Cryofiel
13 jaar geleden
Hmm - ik proef irritatie, ik proef dat je in de verdediging gaat. Da's nergens voor nodig, hoor. Je bent een methode aangegaan waardoor je afstand hebt genomen van je stress. Je hebt jezelf de aandacht gegeven die je jezelf te lang niet hebt gegeven, maar die je wel verdient. Door die welverdiende (en broodnodige) aandacht, en door het op afstand zetten van de stress, ben je weer in balans gekomen. Da's toch mooi?