Is het normaal dat ik op dag 2 van "gestopt zijn met roken" het nut er niet meer van in zie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
3.5K

Het beste antwoord

Dat is hartstikke normaal!!! Moeilijk hè?
Het is een kwestie van doorzetten: het wegwerken van een verslaving is heel zwaar. Dat verslavingsstemmetje in je is heel sterk.
Maar het kan, miljarden zijn je voorgegaan.
Superknap van je!!!
Suk7!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Of het normaal is weet ik niet, maar het wel heel goed. Dan ben je, je bewust aan het worden.
Ik hoop dat je het volhoud! Succes!

Toegevoegd na 7 minuten:
Oh, je bedoelt dat je het nut van het stoppen niet meer ziet. Ja, dat hoor je wel vaker zeker als je nog zo kort gestopt bent. Je moet er eerst psychologisch van af zien te komen. Het associëren moet verdwijnen. Dus een kop koffie met een peuk is pas lekker. Of stress momenten. Dat zijn de moeilijke momenten. Probeer door te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vat het op dat zij het nut van stoppen niet meer ziet en dus door wilt gaan met roken... Maar misschien heeft ze het inderdaad over het nut van roken.
het nut van gestopt zijn of het nut van een peuk?

Het nut van stoppen dat kan kloppen
dat heb ik ook een paar dagen gehad
ik had zoiets van waarom ben ik gestopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het je gelukt.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ben nog steeds clean
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houwen zo.+1
Dat in nou een onderdeel van de verslaving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steek er dan maar één op want als je toch het nut er niet van inziet waarom zou je er dan mee doorgaan.
Je zou ook een gat in de lucht kunnen springen dat je er in geslaagd bent van al twee dagen niet te roken, en de rest van de week ligt binnen handbereik.Je gaat het verschil van ademen en lopen zeer vlug beginnen voelen en ik kan je zeggen: het is de beste beslissing die je ooit hebt genomen, volhouden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indd je zit in een ontkenningsfase van je verslaafd zijn. Je zoekt een excuus om weer te gaan roken. Zo van ; 'het heeft toch geen nut'. Onzin natuurlijk! Natuurlijk heeft het nut om te stoppen! Bedenk als dit weer denkt, wat de redenen waren om te stoppen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ja,

Je zit namelijk in de moeilijkste periode van het stoppen met roken!

Dus je gezondverstand en je verslaving vechten tussen jouw oren een strijd!

Ik ben inmiddels 7 weken gestopt nu, en ik begin nu pas een beetje te genieten van het niet roken!

Maar het blijft moeilijk!

Gewoon doorzetten!

Stop met die stinkende kostbare rommel, en maak een lijstje met alle voor en nadelen van roken! Op het moment van twijfel ff het lijstje doorlezen en vervolgens verder vechten tegen die stinkende verslaving!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verslaving is als een klein stemmetje in je hoofd, die je weer aan het roken moet krijgen.
Je lichaam schreeuwt nu om sigaretten rook.
Dat komt in golven bij je binnen, het begint aan je te trekken en je te ontmoedigen bij het doorzetten.
Je zit het nut van niet roken niet meer in.
Dan is het weer even weg en denk je, nu ben ik er, ik ben van roken af, maar pas op, dan is het stemmetje ineens weer terug.
Nog even en dan 'hoor' je, ach maar een sigaretje kan geen kwaad, ik ben nu sterk genoeg, echt maar eentje en niet meer!
Dat stemmetje kan je na een jaar nog steeds af en toe horen, ga er niet op in, een beetje roken bestaat niet, het is of niets, of gewoon weer roken.
Ook niet maar eentje voor de gezelligheid, echt niet doen!!
Ik hoop dat je het redt, ga er voor , het is te doen, je leven zal veranderen door niet meer te roken.
Je krijgt er zo veel voor terug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, stinkende kostbare rommel!
Doorzetten! Anders moet je deze 2 dagen toch weer overdoen als je weer stopt. Nog 12 dagen en dan ben je lichamelijk niet meer verslaafd.volgens alan carr ( aan te raden om te lezen als je het nu moeilijk hebt) zet m op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet niet dat stemmetje horen in je hoofd maar luister naar je hart wat die wilt en jij zelf moeten ook kunnen stoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste paar dagen na stoppen overkomt je een soort knagend gevoel in je lijf. Het lijkt wat op honger maar het is toch net iets anders. Je weet donders goed wat je tegen dat gevoel moet doen maar dat is in strijd met de beslissing die je genomen hebt. Laat die tweestrijd geen eigen leven gaan lijden.

Observeer eens secuur wat er precies gebeurt. Dat knagende gevoel duurt hooguit een enkele seconde. Daarna blijft het zeker een halfuur weg. Dat overleef je toch wel? En het wordt de komende weken iedere dag nog een stukje minder ook!