hoe komt het dat vele mensen zich depressiever voelen bij slecht weer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik word juist blij als het slecht weer is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, heel apart! Wel eens overwogen om in Engeland te gaan wonen? Dan kun je je geluk niet op... :)

Het beste antwoord

licht is een belangrijke factor om depressie te helpen verminderen (zie ook zaken als lichttherapie en lichtwekkers ed). Met slecht weer is er beduidend minder licht. Je ogen passen zich aan dus je neemt het niet eens zo heel erg waar.
Maar als je een camera hebt waar je diafragma en tijd kunt aflezen, of nog liever zelf instellen kun je dat heel goed zelf meten. kijk naar de tijdsinstelling van je camera bij een bepaald diafragma op een zonnige dag om 12 uur , kijk dan op precies dezelfde plek als het eens regent of bijv later in de middag, scheelt echt enorm. (kan van 1/200 seconde naar 1/15 gaan)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zeer goed antwoord!

Andere antwoorden (3)

Lijkt me voor iedereen verschillend. Ik kan me voorstellen dat de lichtintensiteit en de dagelijkse hoeveelheid licht van invloed kan zijn. Niet voor niets laten ze mensen in de winter of bv. nachtdienst in een lamp kijken die een speciale lichtintensiteit heeft. Er is onderzocht en gevonden dat het licht invloed kan hebben op een beter gevoel van welbevinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft allemaal te maken met de hoeveelheid licht.
En die is er bij slecht of regenachtig weer niet echt veel.
en beetje zonneschijn doet wonderen,vooral als er gevoelig voor bent in donkere dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doordat je minder zonlicht hebt, maak je minder vitamine d aan.vitamine d zorgt o.a. voor een gezonde huishuiding in je hersenen, een tekort kan een depressief gevoel geven.