Wat kan ik hiermee doen? Stoppen of doorgaan met sporten?

Ik volg sportlessen, maar bij een ervan ben ik steeds boos en gefrustreerd, soms geeft opeens iemand anders les of gaan we opeens wat anders doen in de les. Ik kan erg slecht tegen veranderingen of dat ik niet weet wat er gaat gebeuren. Aan de ene kant wil ik ermee stoppen, maar aan de andere kant vind ik het ook altijd wel weer gezellig en leuk. Als ik weer gefrustreerd ben, dan heb ik daar 3 dagen later nog steeds last van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee adhd en borderline

Antwoorden (4)

het lijkt me niet leuk om ergens naartoe te gaan waar je steeds boos en gefrustreerd raakt.
ik zou dezelfde sport zoeken maar dan bij een andere club.

het zou kunnen dat je ADD hebt,
heeft mijn zusje ook en die kan ook slecht tegen onverwachte dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook adhd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan denk ik dat het daar een beetje door komt. ik weet niet welke sport het is maar als je de sport leuk vind raad ik je aan een andere club te zoeken.
niet stoppen met sporten maar of praat met je sportleraar en leg het hem uit, of ga opzoek naar een sportschool waar je wel steeds dezelfde leraar is, maar wees duidelijk en leg uit dat jij daar last van hebt erna...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het leven gebeuren wel vaker onverwachte dingen. Misschien is deze sportclub dan juist wel een goede manier om, in een gecontroleerde omgeving, met medesporters, die je kent en waarmee het toch ook wel erg gezellig is, te leren omgaan met onverwachtse wendingen en veranderingen. Er mee stoppen lost het probleem niet op. Dat is eigenlijk vluchtgedrag en daarmee voorkom je niet, dat je op andere momenten te maken kan krijgen met onverwachtse zaken. Gewoon lekker doorgaan dus!
13 jaar geleden
Heel vervelend voor je om dit te voelen tijdens een bezigheid van gezonde inspanning. De verandering verrast je en je merkt dat het je raakt. Dat kun je bespreken met de begeleider en kijken of je samen een oplossing kunt verzinnen. Neem die regie in eigen hand. Daarnaast heeft verandering en variatie in oefeningen ook het voordeel dat je meer spieren traint. Kijk ook eens of je iets kunt met dat verassingsgevoel wat bij jou onaangenaam is. Speelt dat naast de sport ook bij dingen in het leven of werkzaamheden. Heb het daar eens met iemand over die je vertrouwd en kijk eens of je kunt leren om een niet leuke verassing te bekijken als iets nieuws en een uitdaging.
Succes