hoelang duurt bril-glas slijpen

Ik heb laats glazen voor me bril gekocht en kreeg net te horen dat ze binnen zijn dat en dat de glazen ingeslepen moeten worden en het wel een tijdje kan duren voordat ik hem terugkrijgt hoelang duurt dat ongeveer?
want in dat mail dat ze sturen zeide ze ook iets van een leenbril?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
7.5K

Antwoorden (4)

ongeveer een week
maar als ze een leesgedeelte erin hebben gezet in de glazen kan het wel 1,5 tot 2 weken duren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ergens in een dorp, maar hier in Amsterdam kun je erop wachten. Het inslijpen betekent dat de glaasjes uit een bril als mal in een machine worden gezet met het glas, en dat het glas wordt bijgeslepen. Klusje van 10 minuten. Jouw zaak heeft waarschijnlijk geen eigen slijpmachine en dat zij dat uitbesteden bij een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het slijpen op zich duurt niet lang, maar als de opticien of degene aan wie het uitbesteed wordt het druk heeft, kan het eventjes duren. M.b.t. de leenbril: dan moeten ze wel net jouw sterkte op voorraad hebben, dus of je dat goed gelezen hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste brillenglazen komen gewoon uit een fabriek daar maken ze brillenglazen in alle sterktes en zetten deze op voorraad. De opticien krijgt de benodigde glazen toegestuurd en moet deze op maat slijpen voor het door u gekozen montuur. Op het glas zijn centerpunten aangebracht en deze moeten natuurlijk in het centrum van je bril komen zodat dit op de juiste plaats zit voor je pupil zeker van belang bij varifocus glazen anders kijk je tegen de overgang van verzien naar lees gedeelte.